Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Investitie, nu o simpla cheltuiala

In cadrul conferintei Tranzit de la Cluj-Napoca a fost prezentat un studiu de caz privind parteneriatul dintre Bridgestone si Cartrans Preda, ocazie cu care Decebal Popescu a descris beneficiile enorme rezultate intr-o vreme in care fiecare economie conteaza, la fel si fiecare kilometru parcurs in plus. Astfel, dupa trei ani de colaborare producator-transportator, cheltuielile totale cu anvelopele au scazut considerabil, ponderea acestora in costurile totale reducandu-se de la 6 la 2%. Aici se adauga economiile de carburant si cele care reies din controlul incidentelor pe drum, datorita retelei de service Truck Point, ce acopera toata Europa.
 

Managementul companiei prahovene de transport a inceput sa fie mai atent la costurile generate de anvelope odata cu criza, care a oferit „oportunitatea“ de a analiza mai bine activitatea. In 2009 costurile au fost impartite pe categorii si studiate fiecare in parte si s-a observat ca multe erau trecute la „si altele“. Cu aceasta ocazie s-a constientizat ca anvelopele au un cost de achizitie mult mai mare decat celelalte consumabile de pe camion si ca trebuie luate toate masurile necesare pentru a stopa pierderile de bani generate de lipsa monitorizarii acestora.
In urma analizei parcului de anvelope s-a observat, de asemenea, ca acesta nu era uniform, deoarece in trecut anvelopele fusesera cumparate in functie de oferte, discounturi etc., si nu in functie de marca sau performante, iar monitorizarea lor presupunea doar existenta unor dosare care de obicei se pierdeau.

Consultanta a facut diferenta
Cum aceasta situatie nu mai putea continua, au fost analizate datele disponibile la acel moment, de la cateva camioane pentru care exista istoricul complet, si, pe baza pretului/km obtinut, s-a luat decizia de a selecta un producator de anvelope cu ajutorul caruia costurile cu anvelope sa fie tinute sub control si reduse. „Procesul de selectie nu a fost foarte elaborat. Pur si simplu am luat decizia pe baza costului/km calculat de noi, pentru ca de obicei producatorii fac calcule pentru niste aplicatii care nu se regasesc in activitatea noastra. Am cerut un serviciu de consultanta pentru ca degeaba cumperi un produs daca nu inveti cum sa il folosesti: consultanta este vitala, si asta nu numai pentru anvelope. Am avut discutii cu mai multi producatori, dar echipa Bridgestone a fost mai aproape de noi“, a explicat Decebal Popescu, managing partner Cartrans Preda.
La inceputul proiectului s-a descoperit ca multe anvelope fusesera vandute de soferi, fenomen care a fost stopat imediat. Un alt aspect foarte important scos la iveala tot atunci a fost lipsa operatiunilor de mentenanta, mai ales in ceea ce priveste controlul presiunii.
In opinia lui Cosmin Lixandru, business development manager Bridgestone Romania, „anvelopele nu sunt o cheltuiala, ci o investitie, si trebuie sa se obtina maximum de rezultate. Aici este inclusa si resaparea, pentru ca orice kilometru parcurs in plus conteaza foarte mult.

Articole similare

Ad