Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Investitiile in infrastructura logistica isi arata roadele

Dupa ani de investitii continue in infrastructura logistica si reteaua nationala de hub-uri menita sa sustina activitatea de transport in regim de grupaj intern si international, in 2011 filiala din Romania a concernului austriac Gebrüder Weiss a inregistrat unul dintre cele mai bune rezultate financiare din domeniu: cu un profit net de 1.343.302 de euro pe 2011, s-a clasat pe locul cinci in TOP profit al companiilor de logistica din Romania, in timp ce, dupa cifra de afaceri (33.755.059 de euro), s-a clasat pe locul al patrulea. Activele au crescut, insa, in 2011 cu 1.598.947 de euro, ajungand la 21.498.170 de euro, fiind surclasata doar de DB Shenker Romtrans si Karl Heinz Dietrich International.

Trecerea de la pierdere la profit, in paralel cu cresterea continua a activelor, pe de-o parte, respectiv complexitatea operatiunilor logistice si curajul de a aborda segmente noi de business, orientate si adaptate specificului clientilor, pe de alta parte, au determinat desemnarea, de catre revista Tranzit, a lui Viorel Leca, directorul general Gebrüder Weiss Romania drept „cel mai eficient manager de logistica” de la noi. Am analizat impreuna cu „Managerul anului” piata de logistica si tendintele pentru 2013.

Cifra de afaceri a grupului austriac in Romania nu este realizata doar din servicii de distributie si transport national: transportul national genereaza pana la 20% din venituri, logistica si depozitarea, pana la 18%, alte circa 35% sunt transport rutier international in regim de grupaj si camioane complete, in timp ce pana la 23% sunt generate din activitati de transport, altele decat rutier: maritim, aerian, feroviar. Diferenta provine din activitati de comisionare vamala si proiecte speciale. Daca dupa integrarea Romaniei in UE activitatea de comisionare vamala a cunoscut un declin semnificativ, cea de transport a cunoscut o dezvoltare rapida. Expeditiile maritime, in special prin intermediul serviciului LCL, dar si cele aeriene au capatat o pondere tot mai importanta in portofoliul de servicii Gebrüder Weiss Romania. Nu in ultimul rand, compania a inceput sa-si faca simtita prezenta pe piata de transport feroviar in calitate de expeditor. GW nu deruleaza volume mari de marfuri – trenuri complete cu marfuri vrac – pentru ca acest capitol este apanajul marilor operatori fe-roviari, printre care CFR Marfa si Grupul Feroviar Roman, ci deruleaza proiecte speciale – marfuri speciale care trebuie sa parcurga un traseu transfrontalier – in care isi poate pune in valoare experienta si sinergia cu partenerii din retea. „Ne mandrim cu astfel de provocari logistice carora le-am facut fata cu succes, cum a fost transportul pe calea ferata al unor anvelope industriale de circa 500 kg/bucata de la Drobeta Turnu Severin la Ulan Bator (Mongolia), care a durat 21 de zile. Din derularea unor astfel de proiecte de transport feroviar anul acesta am realizat o cifra de afaceri de peste un milion de euro”, a declarat Viorel Leca.

Articole similare

Ad
Ad