
În prezent în Parlamentul European și în Comisia Europeană au ajuns în faza finală negocierile privind cea de-a patra Directivă privind Permisul de Conducere, care stabilește viitoarele reglementări europene în domeniu și cunoscutul cod 95. În acest context, IRU, asociația olandeză de transport și logistică TLN și alte organizații patronale din industria europeană de profil fac lobby activ pentru a crește vârsta minimă a șoferilor profesioniști la 18 ani în toate statele membre UE.
În Olanda, așa cum amintește TLN, este posibil de mulți ani să începi să lucrezi ca șofer profesionist la 18 ani, dar în multe alte țări comunitare vârsta minimă este încă de 21 de ani. Deci o mulțime de tinere talente se pierd, deoarece tinerii preferă meseriile unde pot începe să lucreze imediat, iar șansele să opteze ulterior pentru meseria de șofer de camion sunt considerabil mai mici.
Revenind la Olanda, ea este lider când vine vorba de afluxul de conducători auto tineri, iar noile reglementări europene se vor îndrepta spre practica din această țară, în care șoferii de 18 ani pot fi bine instruiți și în siguranță pe drum. Iar pentru a sublinia acest punct de vedere în lobby-ul european se spune povestea tinerei Charlene, care lucrează la Maat Transport, membru TLN, și care demonstrează că o pregătire solidă și un accent pe siguranța rutieră garantează că tinerii pot activa cu succes și responsabil în transportul greu.
IRU a solicitat TLN să-i ofere un candidat potrivit și a realizat un videoclip promoțional și un interviu, iar asociația olandeză se declară mândră că poate prezenta aceasta șoferiță care să constituie o sursă de inspirație în discuțiile la nivel european și speră ca a patra directivă privind permisul de conducere să aibă în curând ca rezultat o legislație orientată spre viitor și favorabilă incluziunii, în care tinerii șoferi din întreaga Europă să aibă aceleași oportunități de a se dezvolta.
La rândul său, IRU speră că această campanie va convinge factorii de decizie din Parlamentul European și Comisia Europeană de beneficiile unei vârste minime armonizate de 18 ani, care nu numai că ar crește afluxul de șoferi tineri, dar ar contribui și la reducerea deficitului la nivel european.
Sursă foto: TLN