Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU: Noi dovezi ca transportul rutier european plateste mai mult decat trebuie pe taxele de drum

Transportatorii platesc mai mult decat trebuie pentru costul infrastructurii si emisiilor de CO2 si poluarii fonice, potrivit IRU (Uniunea Transportatorilor Rutieri Internationali), care citeaza un raport al agentiei de mediu CE Delft.
Potrivit sursei citate, studiul dovedeste ca transportul rutier de marfuri din Europa plateste 130% din infrastructura si alte costuri externe sub actuala legislatie de transport, iar acest lucru echivaleaza cu 24 de miliarde euro anual.
 

Raportul publicat de CE Delft a vizat autostrazile si drumurile paralele, care corespund domeniului de aplicale al legislatiei Comisiei Europene. „Operatorii de transport marfa au fost acuzati de prea mult timp ca nu isi platesc drumurile. Acum avem dovada clara ca nu este cazul. Factorii de decizie din UE ar trebui sa isi concentreze atentia pentru a ne permite sa ne maximizam eficienta pentru a reduce impactul asupra mediului si pentru a incuraja investitiile in «inverzirea» transportului rutier, fara de care economia Europei nu ar putea supravietui. Cresterea poverii fiscale pe sectorul transportului rutier de marfa este un atac asupra bunastarii economice europene. Reduce posibilitatile de investitii intr-un viitor cu emisii scazute“, a declarat reprezentantul IRU, Matthias Maedge. Cu putin timp inainte ca noul Pachetul Rutier sa fie aprobat de Comisia Europeana, IRU insista ca noua legislatie sa nu creasca taxele asupra operatorilor rutieri, iar acestea sa fie folosite pentru a ajuta sectorul sa fie mai putin poluant, cat si sa finanteze dezvoltarea infrastructurii.

Articole similare

Ad