Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU saluta masurile UE pentru ridicarea restrictiilor de circulatie si propune cateva linii prioritare

IRU saluta harta rutiera stabilita de UE pentru ridicarea restrictiilor impuse de Covid-19, considerand ca aceasta este un apel pentru o abordare coordonata a masurilor actuale si a recunoasterii importantei sistemului de transport care sa asigure libertatea de miscare a oamenilor, bunurilor si serviciilor.

Recunoasterea hartii rutiere este o recunoastere a faptului ca „in faza de tranzitie, eforturile de a mentine un flux al marfurilor neobstructionat si asigurarea unui lant logistic sigur trebuie reluate. Totusi, modul in care statele membre vor implementa aceste masuri ramane neclar.
„Harta rutiera este in primul rand un pas foarte general si avem nevoie de ghiduri mai exacte pentru a restabili serviciul de transport, conectivitatea si miscarea oamenilor si a bunurilor. Guvernele au gresit in coordonarea strategiilor si a actiunilor de pana acum si trebuie sa evitam acest lucru pe perioada de revenire.?, a spus Raluca Marian, delegat general IRU.
 
Mai exact, IRU a subliniat cateva prioritati
• Benzi verzi
Benzile verzi nu exista peste tot, chiar daca traficul de camioane este predominant la trecerea frontierelor acum. Perioadele lungi de asteptare la granite continua sa fie principala provocare din logistica. Odata ce vor reincepe activitatile, tot mai mult trafic, inclusiv cel cu vehicule private de pasageri, va lua cu asalt granitele nou create. Astfel, continuitatea operatiunilor logistice va fi serios afectata daca benzile verzi pentru vehiculele comerciale nu se vor crea si nu se va aplica o politica de prevenire a opririi sistematice a camioanelor la granitele din interiorul UE.
Unele state membre formeaza convoaie de camioane la granite pentru ca vehiculele sa traverseze teritoriul lor escortate de politie. Acest lucru este contrar conceptului de benzi verzi.
 
• Transportul colectiv de pasageri 
Incurajarea UE de a se folosi vehicule private este dezamagitor. Transportul colectiv a fost promovat de UE ca fiind cel mai eficient instrument pentru decarbonizare si decongestie. Mai degraba decat sa abandonam un mod de transport indelung promovat, IRU solicita UE sa se concentreze pe implementarea unor masuri de protectie, astfel incat transportul de pasageri sa poata fi reluat. Multi cetateni europeni depind de modurile de transport colectiv si nu au acces la un vehicul.
 
• Masuri de prevenire a imbolnavirilor: testari masive, protejarea soferilor si dezinfectarea vehiculelor 
Soferii ar trebui sa fie un subiect prioritar pentru testarea preventiva. Acestia ar trebui, de asemenea, sa aiba acces la echipamente de protectie si dezinfectare.
 
In calitate de partener social al UE, IRU saluta invitatia Comisiei de a contribui la programul „sistem rapid de alerta pentru identificarea distorsiunilor din lantul logistic. Harta rutiera a UE este primul pas pentru revenirea de dupa Covid-19. De aceea, este nevoie sa gandim cu atentie revenirea transportului de pasageri si marfa, pentru a asigura reinceperea operatiunilor cat mai in siguranta si mai rapid posibil. Operatorii de transport nu pot implementa aceste masuri singuri, astfel ca este esential sa existe o coordonare europeana si un suport national.?

Articole similare

Ad