Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU solicită măsuri urgente privind prețul carburanților pentru transportul rutier pentru a evita criza economică

IRU solicită o acțiune urgentă a guvernului în ceea ce privește creșterea prețurilor la carburanții pentru transportul rutier comercial, inclusiv plafonarea prețurilor la carburanți și reducerea impozitării acestora, pentru a evita o criză economică mai amplă.

Operatorii de transport comercial de mărfuri și de pasageri din toate regiunile raportează o imagine sumbră în ceea ce privește creșterea prețurilor la carburanți, după cum au subliniat și membrii IRU reuniți în această săptămână la Bruxelles.

IRU solicită măsuri urgente pentru a limita prețurile la carburanți pentru transportul rutier comercial și pentru a reduce sau rambursa taxele și accizele la carburanți pentru operatorii comerciali.  Prețurile globale ale petrolului, care au atins săptămâna aceasta cel mai ridicat nivel din 2008 încoace, vor continua să urce pe fondul instabilității continue și al sancțiunilor legate de criza din Ucraina.

Prețurile medii ale motorinei, inclusiv taxele și accizele, în cele 51 de țări din toate regiunile pe care IRU le urmărește săptămânal, au crescut cu 33% în ultimele 12 luni. Cu marje extrem de reduse, operatorii trebuie să transfere creșterile de costuri către utilizatori sau riscă falimentul și o presiune suplimentară asupra rețelelor de transport.

“Operatorii de transport rutier comercial se luptă cu escaladarea rapidă a prețurilor la carburanți. Unii sunt deja în pragul falimentului, dar dacă transportul rutier nu funcționează corespunzător, lanțurile de aprovizionare deja tensionate vor fi afectate și mai mult. Cei mai mari perdanți vor fi clienții operatorilor, cetățenii obișnuiți și întreprinderile care vor avea de suferit dacă costurile transportului rutier comercial scapă de sub control”, a declarat președintele IRU.

Toate transporturile multimodale de mărfuri și majoritatea călătoriilor multimodale de pasageri depind de serviciile comerciale de transport rutier pe toată sau pe o parte a traseului.  Pe lângă presiunea post-pandemică actuală asupra lanțurilor de aprovizionare globale și inflația în creștere, creșterile costurilor transportului rutier comercial afectează deja grav comunitățile și întreprinderile din întreaga lume.

“Aproape tot ceea ce mănâncă, poartă sau folosește populația lumii este transportat cu camionul la un moment dat în lanțul de aprovizionare. Dacă majorările costurilor transportului rutier comercial nu sunt limitate de urgență, prin plafonarea prețurilor la carburanți și reducerea taxelor pe carburanți pentru operatori, toate comunitățile și sectoarele economiei mondiale riscă consecințe inflaționiste grave. IRU solicită guvernelor să acționeze de urgență”, a declarat Umberto De Pretto, secretar general al IRU.

Articole similare

Ad