Pentru 2018, Inspectoratul de Stat pentru Control in Transportul Rutier (ISCTR) isi propune sa suplimenteze numarul de posturi si sa isi completeze baza materiala, astfel incat controlul sa se desfasoare la nivelul inspectoratelor din cele mai dezvoltate tari europene. Foarte importanta este si realizarea unui sistem informatic care sa permita inregistrarea in timpi reali a tuturor detaliilor legate de actul de control. De asemenea, va fi continuat programul de pregatire profesionala a inspectorilor ISCTR, atat pe plan national, cat si international. Pe lista de prioritati a inspectorului de stat sef Alina Luminita Catan se afla si modificarea prevederilor legale in vigoare, astfel incat legea 352/2015 de modificare a OG 26/2011 privind infiintarea ISCTR – care intra in vigoare de la inceputul anului viitor – sa se aplice in bune conditii.
Controalele si masurile dispuse in 2017 au avut in vedere asigurarea unui climat de concurenta normal, imbunatatirea conditiilor de munca a personalului din transporturi, cresterea sigurantei rutiere, protectia mediului si protejarea infrastructurii.
Special pe problematica „pirateriei“ in transportul de calatori, inspectorul de stat sef a precizat ca in cazul in care se constata – cu prilejul controlului – lipsa licentei comunitare, a copiei conforme a acesteia, a licentei de traseu sau a documentului de transport specific curselor ocazionale, inspectorii ISCTR aplica sanctiune contraventionala si masura de suspendare a dreptului de utilizare a autovehiculului, conform legislatiei in vigoare. „In cazul operatorilor de transport care efectueaza curse ocazionale, dar care sunt suspectati ca mascheaza un serviciu regulat, legislatia lasa loc la interpretari. Astfel, daca nu se identifica suficiente elemente din care sa reiasa ca se efectueaza transport de persoane prin curse regulate, nu se pot aplica masuri de sanctionare“, a explicat Alina Luminita Catan.