Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Italienii cer Uniunii Europene un salariu minim pentru soferi. Altfel, Italia ar putea introduce legi similare Germaniei, Frantei si Belgiei contra esticilor

Dupa ce Franta, Germania si Belgia au impus deja bariere impotriva transportatorilor estici, Italia a introdus amenzi de pana la 15.000 de euro pentru camioanele care sunt prinse ca fac cabotaj pe teritoriul acestei tari.
Pasquale Russo, secretarul general al asociatiei transportatorilor italieni Fai-Conftrasporto, va merge la sfarsitul lunii la Bruxelles pentru a se intalni cu Comisarul European al Muncii si Protectiei Sociale, caruia ii va propune stabilirea unui salariu minim pentru toti lucratorii din Comunitate cu un grad ridicat de mobilitate. Italienii propun un nivel de 1000 de euro pe luna, astfel ca sa nu mai existe legi si regulamente individuale in toate tarile vest-europene, care toate sa puna capat concurentei cu firmele de transport inregistrate in estul Europei, unde salariile sunt cel mult la jumatate fata de vest.
 

Initiativa lui Russo vine intr-o perioada in care ziarele din Italia au oferit spatii consistente pentru reportaje care arata ca multi soferi italieni s-au angajat in tari est-europene pentru a fi reangajati de firmele pentru care lucrau in Italia, care si-au deschis filiale in tari din Est, pentru a-si pastra locul de munca. Salariul net este similar cu al fostilor colegi italieni, numai ca asigurarile sociale platite pentru ei sunt la jumatate.
Transportatorii italieni atrag atentia politicienilor europeni ca salariile mai mici din estul Europei aproape ca au distrus o ramura economica importanta a Italiei, transportul, majoritatea firmelor care fac transport international orientandu-se catre o tara est-europeana in care si-au inregistrat camioanele.

Articole similare

Ad
Ad