Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IToY: Hyundai H2 XCient castiga Truck Innovation Award

H2 XCient, camionul cu hidrogen al coreenilor de la Hyundai, a castigat Premiul pentru Inovatie in industria camioanelor, oferit de juriul International Truck of the Year (IToY). Vehiculul este propulsat de un nou sistem de celule de combustie si este disponibil deja in Elvetia, dupa care va urma implementarea la scara larga in alte tari europene.

Premiul pentru Inovatie a fost acordat de acelasi juriu IToY (International Truck of the Year), un grup format din 25 de jurnalisti experimentati din cadrul principalelor publicatii specializate din Europa si Africa de Sud. Prin acordarea acestui trofeu, juriul recunoaste progresul tehnologic enorm pe care industria de vehicule comerciale l-a facut in ultimii ani. Premiul pentru Inovatie 2020 a fost inmanat catre Rolf Huber, Presedinte Hyundai Hydrogen Mobility, si Jihan Ryu, Vice-Presedinte Divizia de ingineri a Hyundai Motors Vehicule Comerciale, in cadrul targului de vehicule comerciale Solutrans, pe 20 noiembrie, la Lyon, in Franta.
Camionul cu hidrogen a primit 80 de puncte, insa votul nu a fost usor, castigatorul avand parte de o concurenta puternica: Freightliner eCascadia, camionul autonom Vera al Volvo Trucks, Renault Trucks Optifuel Lab 3, gama Scania AXL de vehicule autonome si gama bazata pe propulsia cu hidrogen a americanilor de la Nikola, care au anuntat de curand ca pentru Europa au ales sa coopereze cu Iveco. Atuul lui H2 XCient l-a reprezentat parteneriatul diviziei Hyundai Hydrogen Mobility cu H2 Energy, Linde si Alpiq, pentru promovarea utilizarii hidrogenului ca o solutie de mobilitate verde in Elvetia si nu numai. Camionul respecta normele europene in vigoare si este propulsat de un sistem de celule de combustibil de 190 kW, care este format din doua celule de 95 kW, conectate in paralel. Multumita celor sapte rezervoare care stocheaza fiecare circa 35 kg de hidrogen la o presiune de 350 de bari, autonomia lui H2 Xcient este de 400 km. Potrivit regulilor IToY, fiecare dintre vehiculele nominalizate la Premiul pentru Inovatie trebuie sa aiba o masa totala autorizata de peste 3,5 tone, sa fie avansat din punct de vedere tehnologic si sa fie propulsat de un sistem alternativ sau cu un alt tip de combustibil fata de cel traditional. Daca niciunul dintre aceste criterii nu este indeplinit, in cursa mai pot intra vehiculele cu solutii avansate de conectivitate – inclusiv condusul semi-autonom sau cele cu servicii de asistenta avansate, asa cum este diagnoza de la distanta.

Articole similare