Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IULIUS investește peste 80 de milioane de euro în reamenajarea și modernizarea Palas Iași

Dezvoltatorul IULIUS a început prima etapă a unui proiect amplu de reamenajare și modernizare a ansamblului mixt-use Palas Iași, bazat pe un concept dezvoltat în premieră în România de Foster + Partners, care va revitaliza centrul orașului cu mai mult verde, concepte inovatoare de retail, experiențe noi, în armonie cu diversitatea culturală și istorică a zonei. Palas Iași este unul dintre cele mai de succes proiecte de tip mixed-use din țară, cu peste 22,2 milioane de vizitatori anul trecut. Reamenajarea este estimată la 80 de milioane de euro, ceea ce va aduce investiția IULIUS în centrul Iașiului la peste 520 de milioane de euro. Suprafața totală de retail va ajunge la 80.000 de metri pătrați închiriabili.

Transformarea Palas vizează optimizarea spațiilor existente și crearea de noi zone comerciale. Acest proces nu implică construirea de noi clădiri.

Prima etapă se referă la esplanada teatrului pentru copii și tineret „Luceafărul”, unul dintre punctele de acces către Palas. Lucrările vor începe cu un studiu arheologic al zonei, având în vedere amplasarea Palas în centrul istoric al orașului. În această fază, se vor efectua lucrări sub esplanadă, unde vor fi create spații comerciale suplimentare, direct legate de mall, precum și noi locuri de parcare. În cele din urmă, esplanada va fi transformată într-un spațiu mai verde, cu locuri de relaxare, restaurante și terase, un amfiteatru urban în aer liber și facilități pentru familii.

„Începem cu entuziasm remodelarea Palasului, un proiect care duce regenerarea urbană la nivelul următor datorită viziunii inovatoare, sustenabile pe care o propune echipa de arhitecți ai Foster + Partners. Rezultatul va fi spectaculos și va reflecta atașamentul special al IULIUS față de Iași: o experiență urbană revitalizată, un Palas mai verde și mai bine conectat cu orașul și mai atractiv pentru comunitate, cu multiple opţiuni de shopping şi timp liber. Am gândit acest proces în etape pentru a reduce la minimum impactul asupra vizitatorilor și a activității ansamblului”, a precizat Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.

Remodelarea ansamblului reflectă dorința companiei de a consolida relevanța proiectului emblematic din portofoliul său și este, în același timp, un răspuns la interesul tot mai mare al retailerilor internaționali de a avea o prezență sau de a-și extinde prezența în Palas.

Vor fi implementate extinderi de magazine și noi formate de flagship store pentru branduri în premieră regională, din fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice, spații de joacă pentru copii și centre de distracție pentru toate vârstele, precum şi concepte noi de food & beverage.

Anul acesta au apărut noi branduri și s-au extins magazinele existente, precum FURLA (primul magazin din afara capitalei), JD Sports, Nike, BUZZ, Crocs, LEGO®, Levi’s, Stay Fit Gym, Gioelia și Hervis Sports. Alte branduri care urmează să deschidă magazine în viitorul apropiat includ retailerul irlandez Primark, Sport Guru, Sport Vision și All Mountain – unicul importator și distribuitor oficial în România al brandurilor The North Face și Patagonia.

Dezvoltarea Palas va continua cu intervenții arhitecturale care vor sublinia conexiunea cu Palatul Culturii prin design verde. Atriumul, spațiul central al clădirii de retail, va avea suprafețe generoase vitrate pentru a profita de lumina naturală și pentru a oferi o perspectivă spectaculoasă asupra Palatului Culturii.

Grădina Palas va fi reamenajată, cu crearea unor noi trasee de promenadă, jocuri de apă în cascade şi zone de relaxare şi activități în aer liber. Centrul de conferințe Congress Hall va fi relocat într-un spațiu nou, cu panoramă spre Palatul Culturii, și va include 4 săli cu o capacitate de 1.000 de locuri și facilități ultramoderne.

Preocuparea constantă a IULIUS, care a propus în premieră pentru România concepte de regenerare urbană la Iași și Timișoara, este de a crea proiecte care să răspundă nevoilor concrete ale orașelor, să genereze dezvoltare economică și să contribuie la o mai bună calitate a vieții. Proiectul Palas oferă soluții inovatoare la provocările unei societăți care se află în continuă transformare. Mai multe informații pot fi găsite pe palasiasi.ro.

  • Sursa foto: Iuliuscompany

Articole similare

Ad