Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

IVECO și Shell își unesc forțele pentru tranziția la transport cu zero emisii

Într-un efort comun ce vizează decarbonizarea industriei prin adopția unei game mai variate de surse noi de energie regenerabilă, IVECO și Shell au organizat la finalul lunii trecute evenimentul „Tranziția către emisii zero – Calea spre un sistem sustenabil de transport greu“. Dezbaterea a fost transmisă live pe canalul online al producătorului italian, fiind puse în discuție prioritățile pentru următorii ani în ceea ce privește propulsiile alternative.

În opinia reprezentanților celor două companii, pentru a putea atinge acest deziderat trebuie ca toate părțile interesate să coopereze, inclusiv producătorii și furnizorii de echipamente din industria energetică. În plus, decarbonizarea transporturilor nu poate fi făcută fără aportul sectorului public, prin politici publice menite să asigure o dezvoltare sustenabilă. Luca Sra, COO IVECO Truck Business Unit, a subliniat necesitatea adoptării la scară mai largă a unor surse de energie mai puțin poluante și rolul pe care Gazul natural lichefiat (LNG) și biogazul (bioLNG) trebuie să îl joace în acest proces.

În cadrul IVECO, am abordat provocarea reprezentată de calitatea aerului și de schimbările climatice ca o adevărată urgență. Din acest motiv, IVECO s-a angajat să aibă o gamă fără combustibili fosili până  2040, anticipând cu 10 ani obiectivul ambițios stabilit de Comisia Europeană ce vizează neutralitatea emisiilor de carbon”, a declarat Luca Sra.

În timp ce sectorul de transport pe distanțe lungi va fi „propulsat pentru o vreme“ de unitățile pe gaz natural, variantele electrice și hibride (fuel cell) pe bază de hidrogen, distribuția regională, în particular cea urbană și sectorul construcțiilor, va vedea un trend diferit, cu unitățile electrice și fuel cell urmând a fi implementate mult mai rapid.

Alături de IVECO și Shell, la eveniment au participat și reprezentanți ai Uniunii Internaționale a Transportatorilor Rutieri (IRU), consultanți din mediul de business, reprezentanți ai Deloitte, alături de alți reprezentanți ai mediului de afaceri.

Winding empty road on sunny day in Verdon Gorge

Potrivit lui Giandomenico Fioretti, Business Director Propulsie Alternativă IVECO, cererea de autocamioane propulsate cu LNG a crescut constant în ultimii ani, acest tip de vehicule evoluând de la un produs de nișă, așa cum erau privite în 2015, la aproape 4% din volumul total al industriei de astăzi. Discuțiile s-au axat pe beneficiile aduse de tehnologia LNG și bioLNG, ultimul reprezentând astăzi 17% din combustibilul pe bază de gaze utilizat în transport la nivelul UE, motiv pentru care IVECO se așteaptă ca acesta să fie disponibil la scară largă în următorii ani.

În cadrul evenimentului au fost discutate și aspecte privind reglementările în domeniu, eficiența camioanelor alimentate pe bază de gaz și nevoile privind dezvoltarea tehnologică. „Cred că suport de politici publice este un element esențial, problema trebuie adresată și de operatorii de flote din piață, deoarece este nevoie de stabilitate din acest punct de vedere, iar un punct esențial este infrastructura, de care depinde practic dezvoltarea la scară largă și care trebuie să fie în aceeași linie cu sprijinul politic“, a punctat Christoph Domke, Director FTIN Consulting.

Articole similare

Ad