Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IVECO și Shell își unesc forțele

Într-un efort comun ce vizează decarbonizarea industriei prin adopția unei game mai variate de surse noi de energie regenerabilă, IVECO și Shell au organizat la finalul lunii trecute evenimentul „Tranziția către emisii zero – Calea spre un sistem sustenabil de transport greu“. Dezbaterea a fost transmisă live pe canalul online al producătorului italian, fiind aduse în discuție prioritățile pentru următorii ani în ceea ce privește propulsiile alternative.

În opinia reprezentanților celor două companii, pentru a atinge acest deziderat trebuie ca toate părțile interesate să coopereze, inclusiv producătorii și furnizorii de echipamente din industria energetică. În plus, decarbonizarea transporturilor nu poate fi făcută fără aportul sectorului public, prin politici publice menite să asigure o dezvoltare sustenabilă. Luca Sra, COO IVECO Truck Business Unit, a subliniat necesitatea adoptării la scară mai largă a unor surse de energie mai puțin poluante și rolul pe care LNG și bioLNG trebuie să îl joace în acest proces. „În cadrul IVECO, am abordat provocarea reprezentată de calitatea aerului și de schimbările climatice ca o adevărată urgență. Din acest motiv, IVECO s-a angajat să aibă o gamă fără combustibili fosili până în 2040, anticipând cu 10 ani obiectivul ambițios stabilit de Comisia Europeană ce vizează neutralitatea emisiilor de carbon”, a declarat Luca Sra. Acesta crede că impactul tehnologiilor alternative va fi diferite în funcție de sectoarele de activitate. În timp ce transportul pe distanțe lungi va fi „propulsat pentru o vreme“ de unitățile pe gaz natural și de variantele electrice și hibride (fuel cell) pe bază de hidrogen, distribuția regională, în particular cea urbană și sectorul construcțiilor, va vedea un trend diferit, cu unitățile electrice și fuel cell implementate mult mai rapid. „Astăzi unitățile diesel ocupă cam 80% din totalul pieței de transport, dar până în 2030 ne așteptăm ca procentul să scadă treptat până la 40%, crescând ponderea gazului la circa 30%, în timp ce restul de 30% va fi reprezentat de variantele hibride și electrice.“ În opinia oficialului IVECO, decarbonizarea industriei transporturilor este posibilă la ora actuală, nu doar necesară, dar „toate părțile interesate din lanțul valoric al biometanului trebuie să își unească forțele pentru a sprijini dezvoltarea tehnologiei și a promova rolul biometanului ca factor ce contribuie la atingerea obiectivului de reducere a emisiilor de CO2 în transportul greu.“

4% din camioane sunt acum pe gaz

Alături de IVECO și Shell, la eveniment au participat și reprezentanți ai Uniunii Internaționale a Transportatorilor Rutieri (IRU), consultanți din mediul de afaceri și reprezentanți ai Deloitte. Potrivit lui Giandomenico Fioretti, Business Director Propulsie Alternativă IVECO, cererea de autocamioane cu LNG a crescut constant în ultimii ani, ele evoluând de la un produs de nișă, așa cum erau privite în 2015, la aproape 4% din volumul total al industriei de astăzi. Discuțiile s-au axat pe beneficiile aduse de tehnologia LNG și bioLNG, ultimul reprezentând astăzi 17% din combustibilul pe bază de gaze utilizat în transportul din UE, motiv pentru care IVECO se așteaptă să fie disponibil la scară largă în următorii ani. Totodată, pentru a răspunde acestei tendințe în creștere, participanții la eveniment au agreat că este necesară o extindere a infrastructurii, pentru a stimula în continuare producția de bioLNG, ca factor-cheie pentru atingerea obiectivului de zero emisii nete de CO2. În cadrul evenimentului au fost discutate și reglementările în domeniu, eficiența camioanelor alimentate pe bază de gaz și nevoile privind dezvoltarea tehnologică. „Cred că politicile publice sunt un element esențial, iar problema trebuie abordată și de operatorii de flote, deoarece este nevoie de stabilitate din acest punct de vedere și un punct esențial este infrastructura, de care depinde practic dezvoltarea la scară largă și care trebuie să fie în aceeași linie cu sprijinul politic“, a punctat Christoph Domke, director FTIN Consulting. Panelul de discuții s-a încheiat cu considerații privind importanța colaborării între diferitele companii din ecosistem, pentru a permite decarbonizarea transporturilor, și cu un apel la acțiune, pentru ca toate părțile interesate să își unească forțele pentru a sprijini tranziția către LNG și bioLNG. „În esență, conceptul de «green compact» se referă la colaborarea industriilor cu diferitele guverne pentru a găsi mix-ul potrivit de soluții la nivel regional, deoarece trebuie să respectăm diversitatea regională și națională și nu există o soluție universală. Este clar că bioLNG va avea un rol, electrificarea la fel. Dacă pariem pe o singură tehnologie țintim un orizont de timp către 2070 și nu avem acest timp“, a conchis Matthias Maedge, Director Advocacy în cadrul IRU.

Articole similare