Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kaipos continuă să facă transport pe relația Rusia, dar ocolind Ucraina

În ciuda blocajelor din vămile ucrainene și a faptului că vameșii confiscă marfa provenită din Rusia pe care o găsesc interesantă, Kaipos va continua să facă transport pe relația Rusia, unde sunt cele mai multe volume ale sale. „Mai am șase camioane înregistrate pe o altă firmă, în Germania“, amintește Igor Oțel, proprietarul Kaipos, „dar cele din România merg preponderent spre Rusia“.

Chiar și după începerea războiului din Ucraina, în afară de cele trei camioane care au fost blocate mai multe zile în vamă, firma a mai avut două care au încărcat din Rusia pentru un producător auto, două care au încărcat din România pentru Rusia, două la descărcare în Republica Moldova și încă trei în drum spre Rusia tot cu piese auto. Acestea însă nu mai trec prin Ucraina, ci prin Țările Baltice, Polonia, Slovacia și Ungaria, adică un ocol de circa 2.500 km, pentru care clienții acoperă costurile suplimentare. De altfel, războiul din Ucraina a făcut să crească mult tarifele de transport pe relația Rusia, dar Igor Oțel este de părere că multe firme au renunțat la aceasta deoarece aveau camioane Euro 3 sau 4, pentru care taxele de drum în Țările Baltice, Polonia și Slovacia sunt mari. „Mulți transportatori, mai ales dinte cei mici, cu până la cinci camioane, vor fi într-o situație foarte dificilă sau chiar se vor închide. Eu unul nu voi renunțat la relația cu Rusia câtă vreme clienții ruși vor mai putea exporta în Europa. Dar din cauza sancțiunilor unii se gândesc deja să se orienteze spre Asia sau America de Sud.“

Articole similare

Ad