Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Karsan Atak Electric, testat între Barcelona și Madrid

Karsan Atak Electric, de 8 m lungime, este primul autobuzul complet electric testat pe un traseu special creat, de 600 km între Barcelona și Madrid. Scopul a fost acela de a demonstra că un vehicul electric poate fi folosit cu succes pe rute lungi, cu condiţia să fie făcută o bună planificare a reîncărcării bateriei. Testul a fost organizat în colaborare între furnizorul de soluții de încărcare a mobilității electrice Circontrol și dealerul spaniol Karsan e-busKar S.L.

Traseul de 600 km a fost parcurs în 14 ore, cu trei reîncărcări, în Lleida, Zaragoza și Guadalajara. Testul a inclus studii preliminare, cum ar fi localizarea stațiilor de încărcare și determinarea altor cerințe care pot apărea în timpul unei călătorii pe distanțe lungi. Cu o autonomie de 300 km și o capacitate de 52 de pasageri, Atak Electric, cu motor BMW de 230 kW şi un pachet de baterii de 220 kWh, a finalizat testul fără alte întreruperi decât pauzele planificate. Bateriile vehiculului pot fi încărcate în 5 ore, cu încărcarea de curent alternativ și în 3 ore cu unitățile de încărcare rapidă. Un sistem de frânare regenerativă reciclează, de asemenea, puterea care permite bateriilor să se reîncarce cu până la 25%. Modelul vine cu două opțiuni de dispunere a scaunelor, 18/21+4 pliabile, pentru o capacitate de 52 de pasageri.

Concluzia desprinsă în urma testului pilot este aceea că în loc de autobuze propulsate cu motoare diesel, care parcurg zilnic 200-250 km, cu aproximativ 56 de tone metrice de emisii anuale de CO2, utilizarea autobuzelor electrice este de o importanță crucială în ceea ce privește atingerea obiectivului de atingere a neutralităţii climatice.

Articole similare

Ad