Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Karsan redefineste mobilitatea

Karsan a prezentat la München Atak Electric, noul membru al gamei sale de autobuze electrice. Sub egida „Noua definitie a mobilitatii“, Atak Electric, motorizat cu tehnologia BMW i, cu un design nou, a fost testat – la BMW Driving Academy, din Maisach – de presa, clienti si distribuitori din toata lumea. Performantei celor 5 acumulatori fast-charge BMW i, care pot sa-i ofere autobuzului de 8 m o autonomie de pana la 300 km, i s-au adaugat caracteristici atractive precum un design dinamic, un interior foarte confortabil si tehnologii inovatoare. In august va incepe productia de serie, care va viza in principal pietele europene, pretul promotional de 310.000 de euro fiind stabilit pentru comenzile lansate pana in septembrie 2019.
 
Atak Electric este un pionier al pietei cu autonomia sa mare, tehnologiile si dimensiunile unice si cu un aspect complet nou, „o marca 100% turceasca a unei companii care a dezvoltat si pornit productia de serie a doua autovehicule electrice intr-un singur an“, a declarat CEO-ul Karsan, Okan Bas, evidentiind ca Jest Electric, primul produs al colaborarii cu BMW, lansat in noiembrie anul trecut, este deja favorit pe piata, 35 de unitati fiind in exploatare in mai multe tari europene, inclusiv in Franta, Germania si Grecia. 
 
Autonomie de 300 km cu o singura incarcare
Motorul electric are o putere de 230 kWh si un cuplu de 2.400 Nm. Autobuzul este dotat cu cinci acumulatori de 44 kWh cu o capacitate totala de 220 kWh, produsi de BMW, depasindu-si competitorii cu o autonomie de pana la 300 km. Cu ajutorul sistemelor de incarcare cu curent alternativ, bateriile pot fi incarcate in cinci ore, in timp ce incarcarea completa cu sistemele de incarcare rapida dureaza doar trei ore. In plus, sistemul de incarcare regenerativa recupereaza pana la 25% din energia de franare, incarcand acumulatorii. Bateriile BMW au o garantie de patru ani si 200.000 km. 
Noul model, care are un design dinamic, cu partea din fata si cea din spate complet redesenate, atrage atentia publicului cu luminile sale de zi cu LED care acum sunt plasate vertical in spatele autobuzului. Cu infrastructura pentru Wi-Fi, ecranul tactil multimedia de 10,1", panoul de bord complet digital de 12,3", sistemul de pornire fara cheie (keyless-go) si prizele USB, Karsan Atak adauga functionalitate tehnologiei sale. Multumita suspensiei pneumatice controlate electronic, noul model ofera acelasi nivel de confort precum cel din autoturisme. Atak Electric are o capacitate totala maxima de 52 de pasageri si doua optiuni diferite de amplasare a scaunelor (18+4 si 21+4 cu locuri fixe si scaune rabatabile). „Eficienta devine tot mai importanta, mai ales ca electrificarea autobuzelor mari presupune investitii ridicate. Ca raspuns, Atak Electric ofera capacitate maxima, putand inlocui in mod eficient autobuzele mai lungi.“
Podeaua joasa, care permite accesul calatorilor in autobuz doar cu o jumatate de pas (inaltimea treptei este de 270 mm), este cel mai important aspect in ceea ce priveste nivelul de confort. Astfel, varstnicii si parintii cu carucioare pentru copii pot urca si cobori cu usurinta, in vreme ce o rampa manuala permite accesul facil al persoanelor cu dizabilitati, zona rezervata persoanelor in carucior oferindu-le siguranta in timpul calatoriei. De asemenea, pasagerii pot ocupa locuri pe scaune fara a urca alte trepte suplimentare.
 
Un model bogat in dotari standard
Si soferul beneficiaza de confort, cabina izolata de spatiul pasagerilor fiind spatioasa si proiectata special pentru cerintele acestuia, dar si ale Autoritatii Germane de Transport. Ergonomia si functionalitatea cabinei sunt combinate cu vizibilitatea sporita, in vreme ce luminile ambientale cu LED creeaza o atmosfera futurista. Scaunul pneumatic ajustabil ofera confort maxim soferului, potrivit cererilor speciale venite din partea asociatiilor de soferi din diferite tari, iar volanul acoperit cu piele, cu detalii date de cusaturi, este acum in echiparea standard. „Este un autobuz dinamic, compact, elegant si extrem de bogat in dotari standard“, este descrierea reprezentantilor producatorului, subliniind ca echiparile pentru siguranta cuprind ESP, EBS, ABS, sistem anti-alunecare, sistem de recuperare a energiei de franare, asistenta la pornirea in rampa, bieleta frontala antiruliu, sistem de detectare a focului in camera motorului electric si semnalizare sonora la mersul cu spatele.
Tot pentru confortul pasagerilor si soferului, autobuzul este echipat cu sisteme de incalzire si racire cuprinzatoare. Astfel, pentru zona de pasageri sistemul de aer conditionat este de 22 kW, iar pentru sofer, in fata, de 4 kW. In ceea ce priveste incalzirea, sistemul A/C din zona pasagerilor are pompa de incalzire de 18 kW, o putere suficienta pentru majoritatea tarilor, o pompa de 5 kw pentru zona soferului si, aditional, inca una de 7 kw pentru incalzirea peretilor laterali din zona pasagerilor.
Okan Bas subliniaza faptul ca Atak Electric este mult mai avantajos in comparatie cu concurentii sai in ceea ce priveste pretul, avand in vedere caracteristicile sale tehnologice si optiunile de confort. Desi pretul recomandat de producator este de 330.000 de euro, pentru comenzile de pana in septembrie 2019 acesta va fi de 310.000 de euro. „In august 2019, Atak Electric va demara roadshow-uri in Franta, Germania, Romania, Italia, Portugalia si Bulgaria si va continua aceasta activitate pana la sfarsitul anului. Vom incepe productia de serie in august, iar aceasta va viza in primul rand pietele europene. Colaborarea cu BMW va continua si speram ca vom lucra impreuna pentru noi solutii de transport.“
Termenul de livrare este de aproximativ patru luni de la lansarea comenzii.
 
Karsan, pionier al industriei auto din Turcia
Karsan activeaza de 50 de ani in industria auto din Turcia, producand in fabricile sale modern echipate propria sa marca de vehicule comerciale, dar si vehicule comerciale pentru marci de top din lume. „Pe de o parte este o companie cu experienta, pe de alta insa este o companie foarte tanara in termeni de lansare a propriei marci pe piata de mobilitate. In Europa, de exemplu, suntem prezenti doar de 2-3 ani cu propriile produse“, a punctat Okan Bas.
Din 1981, Karsan produce vehicule comerciale cu un capital in proportie de 100% national, iar fabrica din Hasanaga (Bursa) are o capacitate anuala, intr-un singur schimb, de 18.200 de vehicule. Unitatea, conceputa pentru productia tuturor tipurilor de vehicule, de la autoturisme la camioane, de la minivanuri la autobuze, este dispusa pe o suprafata totala de 206.000 m², din care 90.000 m² spatiu construit. Cea de-a doua unitate de productie, de 30.000 m², din care 25.000 m² construiti, este tot in Bursa si e specializata in fabricarea de cabine pentru tractoare si caroserii pentru autobuze, cu o capacitate de 20.000 de unitati pe an.
Reteaua de vanzari si de after-sales s-a extins rapid pe 21 de piete diferite, de la Republica Dominicana in Italia sau din Portugalia in Romania. In prezent, Karsan produce, pe langa modelele Jest Electric si Atak Electric, noile vehicule comerciale usoare H350 pentru Hyundai Motor Company (HMC), autobuze de 10, 12 si 18 m pentru Menarinibus si modelele Jest, Atak si Star pentru propriul sau brand.

Articole similare