Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kaufland dezvăluie impactul în România al activității sale pe 2023 din punct de vedere socio-economic

  • Foto: Kaufland

Potrivit unui studiu de impact socio-economic realizat de KPMG pentru anul financiar 2023, Kaufland își menține poziția de top în rândul companiilor de retail din România, după cifra de afaceri și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați din țară. Kaufland a avut, anul trecut, o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia românească, reprezentând 0,9% din PIB-ul României.

În anul fiscal 2023, Kaufland a investit 177 de milioane de euro în România pentru achiziționarea de active imobilizate. De asemenea, compania a contribuit cu 282 de milioane de euro la bugetul de stat prin taxe și impozite. Kaufland, unul dintre cei mai mari angajatori privați din țară, cu 17.200 de angajați, dintre care aproximativ 14.350 lucrează cu normă întreagă oferă un salariul net minim cu 56% mai mare decât salariul net minim național. Activitatea companiei a generat peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă, reprezentând circa 2,1% din forța de muncă națională. Fiecare angajat direct Kaufland sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească.

De asemenea, compania a colaborat în 2023 cu peste 2.500 de furnizori locali, alocându-le 79% din cheltuielile totale cu furnizorii, ceea ce reprezintă peste 2,83 de miliarde de euro. Din fiecare euro cheltuit la casă, 65 de cenți merg către afacerile din țară. Între martie 2023 și februarie 2024, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 de miliarde de euro, consolidându-și poziția ca destinație preferată de cumpărături pentru români. Pentru fiecare euro de VAB direct generată de Kaufland, în economia locală s-au generat suplimentar 3,50 euro prin VAB în termeni indirecți și induși.

„Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale. Prin investițiile noastre constante și parteneriatele pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României. Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar și că responsabilitatea noastră crește. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate.”,

a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

9,7 milioane de euro au fost investiți anul trecut în proiecte de responsabilitate socială. Suma a inclus două programe de finanțare prin care compania oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Kaufland este unul dintre cei mai mari susținători ai ONG-urilor din România, sprijinind cauze legate de sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă, sport și cultură.

Contribuțiile fiscale ale Kaufland ar putea finanța peste 9,4 milioane de consultații medicale, la un cost mediu de 30 euro per consultație, prin CNSAS. De asemenea, aceste contribuții ar susține construirea de spitale cu aproximativ 1.900 de paturi. În domeniul educației, taxele plătite de Kaufland ar putea acoperi costurile educației pentru circa 140.000 de elevi, la un cost mediu anual de 2.000 de euro per elev. Aceste cifre evidențiază impactul semnificativ al Kaufland în sprijinirea sistemelor de sănătate și educație din România.

Kaufland România a fost recunoscută pentru al șaselea an consecutiv drept cea mai transparentă și performantă companie din retailul românesc în domeniul sustenabilității, conform CST Index. Aceasta se datorează inițiativelor sale anti-plastic și anti-risipă, pionieratului în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agriculturii regenerative și numeroaselor proiecte pentru un mediu mai curat, consolidându-și astfel poziția de lider în topul celor mai sustenabile companii din retailul național.

Articole similare

Ad