Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La inceput de drum cu modelul Volvo 8500

Volvo a primit prima comanda pentru autobuze cu propulsie atat diesel cat si pe biogaz. Este vorba de 11 autobuze intercity Volvo 8500, pentru Vargardabuss (Suedia).
Acesta este un model cu intrare coborata pentru trafic regional, si care poate opera mai ales pe gaz.
In prezent, multe autobuze cu propulsie pe gaz folosesc biogazul, dar asta aduce dezavantaje legate de tehnologia complicata, ce presupune intretinere prea minutioasa.
 

Mai mult, autobuzele pe gaz se bazeaza pe aceeasi tehnologie ca si motoarele pe benzina, care nu sunt la fel de eficiente ca motoarele diesel. De aceea, intr-o vreme in care trebuie sa reducem pe cat posibil consumul de energie, trebuie sa se depuna eforturi mari pentru a dezvolta tehnologii care sa ajute la utilizarea potentialului maxim al tehnologiei diesel.
Ca urmare, AB Volvo participa la un proiect demonstrativ pentru tehnologii metan/diesel, folosind autobuze pentru trafic regional si camioane cu motoare diesel obisnuite, dar la care 70% din combustibilul utilizat este biogazul sau gazul natural. In cazul autobuzelor se monteaza un rezervor pe acoperis si un echipament injecteaza gazul in motor, creand o mixtura optima de gaz si aer.
Motorul diesel functioneaza ca de obicei, dar numai o cantitate mica de motorina este pompata constant in cilindri.
Carburantul diesel are sarcina de a aprinde gazul.
Chiar daca rezervorul de gaz se goleste, motorul diesel poate functiona asa cum o face in mod normal. Gazul este stocat in rezervor in forma gazoasa, la fel ca in cazul autobuzelor obisnuite cu propulsie pe gaz, iar alimentarea se face in aceleasi conditii.

Articole similare

Ad