In urma acordului la care s-a ajuns astazi cu privre la Pachetul Mobilitate 1, in cadrul celui de-al 4-lea trialog care s-a derulat in perioada 11-12.12.2019, UNTRR considera rezultatul inacceptabil, deoarece acesta a condus la adoptarea unor masuri extrem de nefavorabile pentru Romania, inspirate de legislatia protectionista promovata de Statele Vestice membre ale Aliantei Rutiere, avand ca scop restrictionarea accesului transportatorilor romani si estici pe piata europeana de transport rutier. De aceea, asociatia solicita Guvernului Romaniei si Eurodeputatilor romani sa se opuna acestui Acord privind Pachetul Mobilitate 1 in cadrul votului final al Consiliului, respectiv al Parlamentului European!
In comunicat se mai arata ca actualul Pachet Mobilitate restrictioneaza grav libera circulatie a transportatorilor romani in UE prin masurile extrem de restrictive adoptate, precum obligatia intoarcerii camionului acasa la 8 saptamani, introducerea unei perioade de restrictionare a cabotajului (cooling off) de 4 zile si aplicarea fortata a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier. Aceste prevederi elimina transportatorii romani din piata europeana de transport rutier si imping firmele si soferii romani sa migreze in vest.
UNTRR a solicitat Comisarului de Transport UE sa nu grabeasca o decizie privind Pachetul Mobilitate 1 care se va aplica pentru 10 ani, cu efecte negative importante asupra pietei europene de transport rutier si afectand grav transportatorii romani si est-europeni. De asemenea, UNTRR a solicitat implicarea activa a Ministrului Transporturilor din Romania si a Reprezentantei Permanente a Romaniei la UE in acest moment crucial, semnaland Prioritatile transportatorilor romani in cadrul celui de al 4-lea trialog privind Pachetul Mobilitate 1 din 11.12.2019, urmarind finalizarea PM1 sub Presedintia Finlandei.