Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Licentierea vehiculelor de 8+1 locuri nu rezolva problema pirateriei

Desi licentierea vehiculelor de 8+1 locuri a fost gandita ca o solutie de combatere a pirateriei, multi operatori de referinta din industrie sunt sceptici cu privire la succesul acestei reglementari. In special in cazul transportului international, unde minibuzele circula nestingherite, fara sa respecte normele AETR sau cele mai mici standarde de siguranta, se simte nevoia unui control riguros. Pe de alta parte, faptul ca pe anumite linii internationale batalia preturilor a dus piata la un nivel greu de crezut ridica semne de intrebare privind legalitatea in care functioneaza companiile respective.
 

Pentru operatorii de renume solutia a fost retragerea de pe traseele nerentabile si aducerea de inovatii care sa adauge plus-valoare serviciilor oferite.

Pirateria in transportul international de pasageri se manifesta in doua moduri: pe de o parte este vorba de utilizatorii de microbuze de 8+1 locuri, care nu respecta legislatia privind timpii de munca si de odihna pentru sofer, ofera o siguranta precara si sunt protagonistii celor mai multe accidente in care sunt implicate autovehicule de transport calatori, iar pe de alta parte sunt companiile de transport cu acte in regula, care se ascund sub apanajul curselor ocazionale pentru a efectua in fapt un serviciu regulat. Aceasta este de fapt o modalitate ingenioasa de a optimiza numarul de curse si gradul de umplere a vehiculului, permitand, in acelasi timp, practicarea unor tarife mai mici. Facuta cum trebuie, aceasta activitate este greu de demontat (dar nu imposibil) la un eventual control.
Revenind la microbuzele de 8+1 locuri, licentierea lor, prin OUG 11/2013, a fost gandita ca o solutie viabila pentru combaterea pirateriei pe acest segment de piata. Reprezentantii industriei de profil reclama insa faptul ca prin licentierea vehiculelor de 8+1 locuri, la fel ca in cazul celor de 2,4-3,5 t, doar creste birocratia, intrucat fenomenul nu va putea fi stopat fara un control serios.
„Reducerea birocratiei este esentiala in crearea unui mediu de afaceri sanatos. Statul trebuie sa ofere mediului privat posibilitatea de a-si face treaba in liniste, prin simplificarea lucrurilor. Noi insa le complicam, din cauza incapacitatii de a aplica ce avem, inclusiv la nivel de legislatie europeana. Microbuzele de 8+1 locuri nu trebuie licentiate doar pentru ca sunt folosite la tot felul de ilegalitati. Ar fi mai simplu sa se ia masuri impotriva acelora care incalca legea decat sa se creeze bariere birocratice doar pentru ca cei care ar trebui sa controleze si sa aplice sanctiuni nu pot tine in frau o minoritate. Asa doar cresc costurile pentru operatorii privati si se favorizeaza coruptia“, este de parere Dragos Anastasiu, presedinte Eurolines Romania si liderul grupului pentru intreprinderile mici si mijlocii din cadrul „Coalitiei pentru Romania“, noul consiliu consultativ al primului-ministru. „In continuare vorbim despre obligatia de a anunta cursele efectuate, inclusiv cele ocazionale, in conditiile in care, …

Articole similare