Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsă de șoferi la transportul de autovehicule în Franţa

Companiile specializate pe transportul de autovehicule s-au dezvoltat în ultimii ani în special în Țările Baltice și Spania, ajungând să domine în prezent acest segment de piaţă. Transportatorii francezi s-au retras în mare parte din transportul specializat de autovehicule, din cauza concurenţei pe care le-o făceau cărăuşii care angajau cu precădere şoferi estici; nici nu și-au reînnoit flotele în pandemie, iar șoferii acestora s-au reorientat către alte domenii de transport.

Producători precum grupul Stellantis (PSA și Fiat Chrysler) s-au bucurat mult timp să contracteze pentru transportul autovehiculelor pe care le produc cărăuşi străini, la preţuri mai mici decât găseau pe piaţa internă, dar după izbucnirea războiului din Ucraina sectorul este în criză, din cauza lipsei de şoferi ruşi, bieloruşi şi ucraineni.

Deficitul de șoferi creează dificultăți logistice, astfel încât fabrica Stellantis din Sochaux (Doubs) a ajuns să stochează o parte dintre vehiculele produse pe aerodromul dezafectat Lure-Malbouhans din Haute-Saône, deoarece parcările proprii ale fabricilor sunt pline. În plus, Stellantis se confruntă şi cu aglomeraţia din porturi și cu instabilitatea transportului feroviar. Presa din Hexagon acuză vulnerabilitatea producătorilor care au ales să joace cartea serviciilor „low-cost”, expunându-se riscului de a râmăne fără furnizori din cauza evoluției situaţiei geopolitice din Europa de Est.

Articole similare

Ad