Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Lipsa microcipurilor va afecta producția a aproape 8 milioane de vehicule

Lipsa microcipurilor pentru autovehicule declanșată de pandemia Covid-19 continuă chiar și după cea mai acută fază a situației de urgență, iar firma de consultanță AlixPartners estimează că în 2021 criza de microcipuri va împiedica producția a 7,7 milioane de vehicule, inclusiv a celor pentru transportul de mărfuri, cu un venit pierdut pentru constructori de 210 miliarde de dolari. Această valoare este deja dublă față de cea estimată în luna mai.

Cea mai gravă perioadă a fost al doilea trimestru al anului 2021, iar reluarea sperată a producției de microcipuri nici măcar nu a început, datorită răspândirii variantei Delta a virusului Sars-Cov-2 și noilor focare de Covid-19 în sud-estul asiatic. AlixPartners consideră că lipsa microcipurilor va continua cel puțin până în al doilea trimestru al anului 2022, cu excepția altor crize nu numai în industrie, ci și în lanțul logistic.

În producția de vehicule comerciale din SUA, criza a început în ianuarie 2021 în contextul clasei 8, cea mai grea. În iulie, 14.920 de unități au părăsit fabricile, în timp ce numărul vehiculelor comandate, dar care nu au fost livrate, s-a triplat față de aceeași lună din 2020, ajungând la 262.100 de unități, potrivit Act Research. Acest lucru se întâmplă într-o fază a cererii puternice de vehicule grele: numai în august, comenzile în SUA au totalizat 36.900 de unități.

Pentru a satisface această cerere, unii producători schimbă oferta de semiconductori de la camioane medii la grele, alții asamblează vehiculele și le lasă în curți în așteptarea finalizării cu microcipuri. Dar lipsa nu se limitează la semiconductori: potrivit firmei de cercetare Ftr, cablurile, oglinzile retrovizoare și componentele din plastic încep să lipsească.

Producătorii europeni de camioane suferă și ei de această criză, cu care se confruntă cu închiderea temporară a fabricilor. CEO-ul Traton (holdingul care controlează Man și Scania) a confirmat că lipsa nu se referă doar la electronice, ci și la alte componente, din cauza penuriei de materii prime, fiind de acord că criza va dura cel puțin până la începutul 2022. Pentru a aborda criza, mărcile Traton iau piese de la vehicule complete care nu sunt vândute pentru a le monta pe cele deja comandate, dar evident este o soluție temporară.

Articole similare

Ad