Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Logistica cu emisii zero nu este disponibilă gratuit

DSLV Bundesverband Spedition und Logistik a reacționat cu o declarație critică la pachetul climatic „Fit for 55” prezentat miercuri de Comisia Europeană. DSLV avertizează că soluțiile specifice pentru reducerea emisiilor de CO2 nu ar trebui forțate prin intervenția guvernului, ci ar trebui să rămână în continuare la alegerea actorilor la piață. 

„Companiile din industria logistică fac ele însele presiuni pentru soluții rapide, dar pot contribui activ la protecția climei doar dacă rămân eficiente și competitive – și într-un context global”, spune Frank Huster, directorul general al DSLV. Taxele pe CO2 pe transportul de marfă ar trebui, prin urmare, să fie realocate sectorului transporturilor de către Comunitatea Europeană sub formă de programe de finanțare pentru investiții în vehicule ecologice. Condiția prealabilă pentru aceasta este ca prețul CO2 la nivel european să nu țină cont de concurență și să excludă aplicarea altor taxe. 

În principiu, includerea sectorului transporturilor într-un sistem european de comercializare a cotelor de emisii (EU-ETS) oferă baza corectă pentru acest lucru, pentru a pune capăt eforturilor naționale individuale, cum ar fi Legea privind comerțul cu emisii de combustibil (BEHG), care astăzi afectează în special companiile germane, potrivit asociației. „Odată cu introducerea unui taxe europene pentru transportul rutier de mărfuri, Bruxelles-ul trebuie acum să privească dincolo de pachetul „Fit-For-55” la directiva Eurovinietei și să evite taxele multiple pentru aceleași emisii de CO2, identice, dar aplicate prin diferite instrumente de tarifare”, subliniază Huster.

Revizuirea Directivei privind impozitul pe energie (ETD) va crește, de asemenea, semnificativ structura costurilor logisticii până când combustibilii fosili precum motorina și kerosenul pot fi înlocuiți cu surse de energie neutre în CO2. În loc să introducă sarcini fiscale suplimentare, eforturile tuturor statelor membre ale UE trebuie să se concentreze, prin urmare, în primul rând pe promovarea producției și distribuției pe scară largă a energiei electrice verzi prin intermediul energiilor regenerabile. 

„O creștere semnificativă a impozitării pentru combustibilii fosili fără alternative pregătite pentru piață va avea un impact masiv asupra structurii costurilor serviciilor logistice”, spune Huster. DSLV, pe de altă parte, a descris planurile Comisiei de a face reguli uniforme pentru infrastructura de încărcare obligatorii pentru toate statele membre ca fiind pozitive.

În concluzie, Huster a clarificat: „Costurile sociale generale în Europa pentru transformarea ecologică a sectorului transporturilor se vor ridica la sume de miliarde de euro. Logistica cu emisii zero nu va fi disponibilă gratuit.”

Articole similare

Ad