Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Logistream International: Transportul intern de alimente a compensat partial scaderea din automotive

Logistream International este prezenta pe piata din 2007, are o flota de peste 140 de camioane proprii si subcontractate si face transport intracomunitar premium, de marfuri scumpe, mai ales pentru automotive si e-commerce, intre Elvetia, Franta si Spania, tranzitand si Italia. Primele efecte ale intrarii noului coronavirus in Europa s-au simtit in activitatea firmei sibiene la jumatatea lui februarie, cand livrarea marfurilor catre clienti a fost intarziata mult din cauza opririi soferilor in vami pentru controlul temperaturii si al starii de sanatate. „Insa clientii au inteles situatia“, explica administratorul companiei, Sebastian Boca, aratand ca nici in ultima saptamana din martie lucrurile nu sunt cu mult diferite. „Soferii sunt opriti non-stop, dar avem tranzitul asigurat, nu suntem opriti definitiv sau in carantina, deoarece am luat inca de la inceput masurile necesare protectiei lor, iar controlorii, vazand ca acestia au in camion solutii antiseptice, manusi si tot echipamentul necesar, nu i-au oprit.“
In ceea ce priveste blocajele in vami, s-a intamplat ca soferii firmei sa stea 48 de ore intre Italia si Slovenia, cazul solutionandu-se pana la urma prin interventia Politiei Romane, care a escortat masinile prin Ungaria.
Logistream are deja camioane trase pe dreapta, deoarece multi producatorii de masini au inchis temporar fabricile, si estimeaza sa inregistreze o scadere de 30-35% a volumelor in martie fata de ianuarie-februarie, luni care au fost oricum destul de slabe pentru ca multe din marfurile din automotive si retail vin din China si au sosit cu intarziere, astfel ca firma nu a inceput munca in primele zile ale anului. Pe de alta parte, unele camioane au fost directionate spre piata interna, pentru transport de alimente – „incercand sa sustinem producatorii locali care sunt depasiti de situatie din cauza ca oamenii au cumparat in exces din supermarket-uri“ – si circa 10% din aceasta pierdere de volume a fost compensata.
Daca in situatia de acum s-a ajuns destul de rapid, momentul in care se va depasi aceasta perioada este aproape imposibil de estimat. Din discutiile purtate de administratorul Logistream cu producatorii de autovehicule pentru care lucreaza direct reiese ca ei nu stiu cand vor relua activitatea, dar unii apreciaza ca vor putea face asta cel mai devreme pe 2 mai. De altfel, si autoritatile de control din Germania, Italia sau Franta dau acelasi semnal, ca pana la inceputul lui mai starea de urgenta cauzata de coronavirus va inceta.

Articole similare