Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai aproape de client prin diversificarea activitatii si instruirea personalului

CTE Group a dat in folosinta in februarie noul sau centru din Ciorogarla, #CTE HUB (la km 13 al A1 Bucuresti-Pitesti), care a necesitat o investitie de circa 7,5 milioane de euro, din care 800.000 de euro in echipamente moderne de service si restul in constructia cladirilor si a parcarii aferente, terasamente si sistematizare. Aceasta initiativa se incadreaza in strategia companiei de a-si diversifica tot mai mult portofoliul de produse si servicii – astfel incat posesorii de parcuri de semiremorci si utilaje specializate sa gaseasca sub acelasi acoperis aproape tot ce le trebuie – si de a pune in centrul activitatii sale preocuparea pentru client. 
 
Initiativa de a construi acest centru a aparut, asa cum isi aminteste Dana Manns, managing partner in cadrul CTE Trailers, „cand ni s-a alaturat actualul director After sales, Octavian Aflorii, in care am gasit un partener de cursa lunga si de incredere, cu care impartasim aceeasi viziune despre cum se poate construi o afacere pe termen lung care pune in centrul atentiei CLIENTUL“.
Finalizarea proiectului a durat patru ani, de la proiectare pana la obtinerea autorizatiilor de constructie, pana la constructia propriu-zisa de doi ani, toate spatiile urmand a fi terminate in septembrie 2020. 
„Viziunea noastra este sa ne diferentiem de alti dealeri de semiremorci, suprastructuri sau vehicule specializate prin a fi un dealer multibrand care ofera servicii integrate. Iar asta inseamna ca, in afara de investitiile in pregatirea personalului, avem nevoie de infrastructura.“
De aceea firma a cumparat 5 ha de teren langa sediul propriu din Ciorogarla si a construit un spatiu de servicii care cuprinde parcare de camioane de 3 ha, service de 2.700 m2 si depozit de piese de schimb de 350 m2 la sol, pe doua nivele. Iar pentru compania CTE Solution, care face parte din grup, a fost achizitionat in 2017 un teren de 1,5 ha.
Pentru a identifica nevoile clientilor si a alcatui mixul de servicii pe care sa il ofere la noul sediu, compania a facut un sondaj in randul celor mai reprezentativi 50 de parteneri, care au in flota vehicule din portofoliul CTE Group, dar si care au vehicule ale altor competitori, insa apeleaza la serviciile after sales oferite de CTE. Iar spatiile de parcare pe termen scurt, mediu si lung au fost una dintre aceste cerinte. Locurile pot fi rezervate pe zi, pe saptamana, pe cateva luni sau pe un an, in acest ultim caz fiind achitat unul dintre abonamentele lunare disponibile, care ofera posibilitatea de parcare alternativa a mai multor ansambluri din flota clientului. Pana acum compania a vandut deja 50 dintre locuri pe termen lung. Conducerea CTE Trailers intentioneaza sa aiba aici si un restaurant, spatii unde soferii sa poata face dus sau chiar camere unde acestia sa se poata odihni, si se gandeste inclusiv la omologarea parcarii in conformitate cu standardele recente din UE, cu atat mai mult cu cat Romania duce lipsa de parcari securizate.
 
Noul centru lucreaza deja la capacitate
Noul service multimarca, destinat atat semiremorcilor, suprastructurilor cat si camioanelor, are o capacitate cu 30% mai mare decat atelierul inchiriat folosit pana la final de ianuarie si a fost dotat cu echipamente noi de ultima generatie, in care s-au investit circa 800.000 de euro, iar de la vechiul centru au fost transferate sculele de mana si echipamentele aflate in stare foarte buna. Astfel, in prezent in noul service sunt disponibile linii de mecanica echipate cu canale din prefabricate de otel, importate din Anglia, un stand Josam de indreptat sasiuri de ultima generatie, o spalatorie automata care spala si sasiul, nu doar suprastructura, o linie de pregatire pentru vopsitorie de 18 m, o cabina de vopsit de 18 m cu posibilitate de a fi impartita in doua cabine independente de 9 m fiecare, doua poduri rulante, un stand de jocuri, un aparat Josam pentru geometria rotilor, foarte performant, plus echipamente de mana.
Investitia de 7,5 milioane de euro a CTE Trailers urmeaza sa fie amortizata in 10 ani, fiind gandita pe termen lung, ca de fapt toate investitiile CTE, asa cum puncteaza directorul After sales al companiei, Octavian Aflorii, care declara ca in curand se va construi la Arad, pe autostrada A1, un centru integrat similar celui din Bucuresti, poate la o dimensiune mai mica, terenul fiind cumparat deja din 2018. Iar la Ciorogarla a mai fost achizitionata o parcela de 8.000 m2 pe care se lucreaza deja la o parcare dedicata clientilor de service, in care semiremorcile si utilajele sa stea pana intra in atelier sau dupa ce se termina interventiile, pana sunt preluate de posesorii lor.
Desi service-ul de la km 13 al A1 a fost deschis de curand, el functioneaza la capacitate, lucrandu-se deocamdata intr-un singur schimb, ca si in atelierul anterior, dar cu perspective de introducere, din a doua jumatate a anului, a schimbului al doilea si a unui schimb sambata.
Avand in vedere numarul mai mare de posturi de lucru, CTE a avut nevoie de circa noua persoane direct productive in plus – mecanici, sudori, lacatusi si oameni specializati in reparatii la suprastructuri – dintre care pe unele le-a gasit deja, desi nu usor, iar pe altele se gandeste sa le aduca eventual din Asia, pentru asta existand deja discutii cu doua agentii de recrutare. Solicitatii trebuie sa aiba pregatire minima si abilitatile necesare pentru a acumula cunostinte in domeniu, asa cum subliniaza Octavian Aflorii.
Stocul de piese de schimb are o valoare de 650.000 de euro si este depozitat in magazia centrala de 350 m2 sau in magazia dedicata pieselor agabaritice, care are 200 m2. Componentele care nu se afla pe stoc pot fi aduse la comanda in 3-4 zile, uneori mai repede, alteori, cum e cazul celor de mari dimensiuni, unde transportul dureaza mai mult, in sapte zile. Piesele din acest depozit se folosesc pentru interventii in service sau se distribuie in sudul tarii si in regiunea Moldovei – unde deocamdata CTE nu are sucursala, dar se gandeste sa deschida una in 2020, la Suceava – iar pentru activitatea propriu-zisa de vanzare de piese de schimb cele doua sucursale din Pitesti si Arad au propriile stocuri.
 
Activitatea de carosare, in crestere spectaculoasa
Reamintim ca, alaturi de noul service, CTE Trailers mai detine un atelier, in aceeasi locatie, care are patru linii de lucru de 25 m, din care una este folosita ca stand de frane si de articulatii si trei sunt pentru carosare, unde firma monteaza pe sasiuri bene basculabile, macarale, abrollkipper-e, sararite si alte echipamente comunale, din care multe pe Unimog.
Carosarea are cea mai mare crestere dintre toate activitatile companiei si a contribuit in 2019, alaturi de vanzarea de vehicule comerciale noi, cu 60% la cifra de afaceri a CTE Trailers, urmata de after sales (service si distributie de piese de schimb), cu 25%, si vanzarea de vehicule rulate, cu 15%. „Suntem unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca a utilajelor si echipamentelor specializate“, subliniaza Dana Manns, „si ne mandrim cu faptul ca aceasta activitate, inceputa acum trei ani, ne-a adus in pozitia de lider in 2019 in ceea ce priveste suprastructurile basculabile Meiller. Caroseriile noastre au cel putin aceeasi calitate ca montajele din Germania, dar noi suntem mult mai flexibili in ceea ce priveste termenul de livrare sau echiparea cu optionalele pe care le vrea clientul, cata vreme acesta poate veni direct la noi sa discute despre ce are nevoie.“ Iar datorita investitiei in vopsitoria din noul centru vopsirea caroseriilor, un aspect de care clientii sunt foarte interesanti, este la fel cu cea realizata in Germania.
Pentru livrare cat mai rapida, compania are pe stoc 2-3 abrollkipper-e, rezervoare de apa vara sau pluguri si sararite iarna, astfel incat montajul se face in doua saptamani de la primirea sasiului.
Multe din caroserii, pentru constructii, reciclare, echipamente de siguranta s.a., sunt livrate in urma unor licitatii publice, pentru care capacitatea de productie este deja plina pana la final de iulie si in anumite perioade de varf chiar se lucreaza in doua schimburi sau cu angajati pe durata determinata. Spatiu pentru extindere nu exista deocamdata, dar din iunie, cand va fi finalizat si sediul CTE Solution, companie parte a CTE Group, dedicata licitatiilor publice, echipamentelor de salubrizare si reciclare, acesta va include si o hala pentru carosare dedicata carosarilor atipice.
Compania detine si un atelier mobil, destinat mai ales utilajelor specializate si trailerelor agabaritice si mai putin semiremorcilor. 
 
CTE Group se afla exact acolo unde si-a propus din punct de vedere al diversificarii
„Fiecare idee si fiecare plan pe care il avem incercam sa il integram intr-un tot unitar, in oferta de servicii integrate, iar in aceasta directie mergem pentru ca dupa criza economica din 2008-2009 am invatat ca trebuie sa ne diversificam mult serviciile si ca singura sansa a unui dealer local independent de a pastra calitatea serviciilor si produselor oferite este sa aiba forta financiara si volum mare de activitate, ca sa poata investi in infrastructura si in oameni“, explica Dana Manns. „Iar acum, dupa patru ani de demersuri in acest sens, suntem acolo unde trebuie, ne-am diversificat foarte mult, am dezvoltat departamentul de vanzari de vehicule rulate si am putut face asta pentru ca avem un service care sustine reparatiile lor si pentru ca avem stoc de astfel de vehicule. Iar vanzarea de vehicule noi s-a dezvoltat pentru ca avem departamentul de vanzare de vehicule rulate. Pentru toate aceste produse oferim si finantare, adica partenerii traditionali beneficiaza de rate, deoarece vrem sa-i tratam diferit de clientii punctuali, si avem si echipamente specializate sau trailere agabaritice pe care le oferim spre inchiriere pe termen scurt, acesta fiind un alt domeniu unde suntem lideri de piata si singurii care ofera toata infrastructura de sprijin: consultanta la vanzare, trade in, pe care nu-l face nimeni in Romania in domeniul agabariticelor, stoc permanent de vehicule noi si rulate si inchiriere. Totul, deci, se invarte in jurul clientului, caruia vrem sa-i oferim un pachet de servicii integrate. De altfel, si posesorii de parcuri auto isi doresc acelasi lucru: un partener pe termen lung, pe care sa se poata baza oricand, si la care sa gaseasca, pe cat posibil, toate produsele si serviciile de care au nevoie.“
Compania nu inchiriaza deci decat vehicule specializate tocmai pentru a nu juca pe aceeasi piata cu parteneri traditionali, care sunt clientii sai. 
 
Personalul si digitalizarea, pe primele locuri in planul de investitii
In 2020 CTE Group continua sa investeasca mai ales in scolarizarea si specializarea personalului tehnic si in digitalizare. In 2019 compania a implementat un CRM, iar acum finalizeaza legatura ERP cu CRM si duce in zona digitala spatiul de servicii integrate pe care le ofera, schimband prezenta online in sensul crearii unui website activ. Planurile initiale erau ca asta sa se intample pana la final de an, iar in martie ar fi trebuit sa inceapa munca la proiectul strategic de digitalizare si de prezenta online, dar situatia generata de coronavirus face ca proiectul sa mai astepte.
Si pana acum s-a investit mult in personalul tehnic, care participa la traininguri externe la producatorii de vehicule sau de componente, si in angajatii care interactioneaza cu clientii, deoarece preocuparea de baza a companiei este grija fata de clienti, customer care, „ca sa facem diferenta pe piata prin faptul ca ii punem in centrul afacerii noastre si sa fie tot mai multi, pana la aproape toti, foarte multumiti“, asa cum puncteaza Octavian Aflorii.
 

Articole similare