Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai aproape de clienti

Targul International de Autovehicule Rulate „Balkan Fair Bukarest 2010“, organizat pentru prima data in tara noastra, va deveni o traditie pentru EvoBus Romania. Acesta poate fi considerat parte a unui lant european de evenimente, mai ales ca vine dupa targul organizat la Ulm, iar in scurta vreme si Grecia va fi gazda unei manifestari similare.
 
Din a doua jumatate a anului trecut, EvoBus a infiintat departamentul de vanzari vehicule de ocazie. Decizia a fost luata intr-un moment important, mai ales ca, pentru a face economii, multi carausi sunt tentati sa aleaga un vehicul rulat, fenomen intalnit si in Germania.

„Multi dintre clientii nostri au inceput sa faca transport de persoane cu vehicule rulate si au trecut apoi la cele noi. Iar acum, din cauza crizei economice, multi clienti traditionali de autobuze si autocare noi au apelat la cele de ocazie“, a afirmat Alexander Dockenwadel, directorul Centrului de Autovehicule Rulate EvoBus GmbH din Mannheim.
Pretul unui vehicul second-hand cu 300.000 km la bord este cu 40-45% mai mic decat al unuia nou, insa variaza si in functie de starea tehnica. In general, gradul de depreciere este de 20-30%/an. In acelasi timp, „in ultimul an si jumatate, si pe piata second-hand a intervenit criza, astfel ca preturile au inregistrat scaderi de 20-25%. Insa avem semnale ca piata isi va reveni incet, dar sigur“, a explicat Deniz Kuluhan, director de vanzari EvoBus Romania.

Numeroase modele si oferta atractiva de finantare
La Balkan Fair Bukarest au participat numerosi operatori din tara, pe care EvoBus Romania i-a asteptat cu un mini-stoc de 16 unitati, diferite modele, inclusiv alte marci europene, cu motorizari de la Euro 2 la Euro 5, pentru a sublinia faptul ca prin intermediul departamentului second-hand se ruleaza un numar mare de masini. Dar, pana la infiintarea acestui departament, cererile primite de reprezentantii EvoBus erau in special pentru masini de ocazie MB sau Setra. Unele dintre exponate au fost disponibile si pentru test drive. „Asa cum era de asteptat, cele mai multe sunt autocare si autobuze intercity. Incercam sa promovam si microbuzele cu podea joasa. Vehiculele destinate transportului public nu sunt aduse, de regula, pe stoc, deci avem un singur astfel de model la Balkan Fair Bukarest. Clientii s-au dovedit interesati nu doar de vehiculele aflate deja pe stoc la Bucuresti, ci si de cele pe care le putem oferta din afara. Si speram ca multe din discutiile avute se vor concretiza“, a declarat Anca Schiopu, directorul departamentului de vehicule rulate din cadrul EvoBus Romania. Desi finantarea este in prezent un aspect mai sensibil, prin Mercedes-Benz Financial Leasing clientii beneficiaza de suport si oferte avantajoase. Desigur, nu se exclude nici colaborarea cu alte firme de leasing, alese de clienti. Masinile sunt disponibile imediat, in limita stocului, sau in doua zile, daca trebuie importate.

Stoc de 800 de unitati la nivel european
Vehiculele rulate comercializate de EvoBus Romania la Balkan Fair Bukarest provin in cea mai mare parte din Germania si Austria. La nivelul intregii retele functioneaza insa o baza de date la care au acces toti reprezentantii constructorului german si pe care clientii o pot consulta, avand  posibilitatea de a alege un vehicul din 500-800 existente in Europa. Varsta medie a autocarelor este de 6-7 ani si a autobuzelor, de 10 ani.
„Ne cunoastem clientii si stim ca doresc in principal vehicule din vestul Europei, pentru ca au alte conditii de exploatare. In Romania, multi operatori nu sunt inca obisnuiti sa-si inlocuiasca masina din timp, cat inca are o valoare de revanzare buna. Transportatorii cu traditie insa stiu despre ce este vorba si vad acest serviciu ca un suport. Departamentul de autovehicule rulate isi sprijina clientii si tocmai de aceea se poate discuta si varianta de buy-back, nu neaparat pentru un autovehicul nou, ci si pentru unul rulat mai putini kilometri“, a precizat Anca Schiopu. EvoBus Romania este deschis spre parteneriate si cu alte companii specializate in vanzarea de vehicule second-hand, care sa lucreze ca dealer.
Chiar daca vehiculele nu beneficiaza de garantie post-vanzare, deoarece aceasta ar insemna costuri suplimentare pentru transportatori, toate sunt verificate inainte de livrare, iar eventualele probleme tehnice pot fi remediate in reteaua OMNIplus, unde se lucreaza numai cu piese originale si se gasesc (sau se pot comanda) si repere pentru modele mai vechi de vehicule.

Articole similare

Ad