Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai confortabil, mai eficient si 100% conectat

Dupa ani de asteptari, Iveco a lansat pe 2 iulie, la Madrid, in cadrul unui eveniment la care au participat aproape 1.300 de jurnalisti, dealeri si parteneri din intreaga lume, noul S-Way, un camion pentru transport pe distante lungi 100% conectat, conceput astfel incat soferul sa se bucure de toate avantajele vietii la bord si care ofera un intreg pachet de optiuni si servicii ce cresc sustenabilitatea. Noul model constituie o solutie integrata de transport, economica si ecologica, in cazul careia serviciile devin chiar mai importante decat vehiculul insusi.


Noua gama Way este punctul culminant al unui ciclu de inovatii care a dus la lansarea S-Way – care consuma cu 11% mai putin decat modelul anterior si constituie prima solutie adevarata de transport pe distante lungi ce foloseste gazul natural – si a familiei X-Way pentru misiuni usoare off-road. Daca propulsia, transmisia si trenul de rulare au tot fost imbunatatite in ultimii ani, datorita legislatiei stricte cu privire la emisiile de noxe, particule si CO2, noutatile S-Way vin pe partea de design exterior si interior, unde dimensiunile au fost largite si s-au adaugat sisteme de asistenta menite sa creasca confortul soferului atat la drum, cat si in perioadele de odihna.
Designul cabinei a fost modificat, acoperisul fiind inaltat si mai tesit, conferindu-i la exterior aspectul unui cap de beluga, cu scopul de a creste spatiul la interior pentru un confort sporit pentru sofer. Cabina a fost ridicata cu circa 20 cm fata de sol, in conditiile in care s-a pastrat accesul in trei trepte, considerat mai facil decat cel cu patru trepte. Plusul de inaltime a fost redistribuit pe cele trei inaltimi intermediare ale treptelor de acces, cu scopul de a obtine o cabina cu podeaua aproape plata, ramanand inca un tunel motor cu o inaltime de 11 cm. In acelasi timp, baza scaunului soferului a fost coborata cu 10 cm pentru a creste grosimea pernei si posibilitatile de ajustare pe inaltime, oferind astfel o pozitie confortabila la volan si o vizibilitate mai buna, indiferent de inaltimea conducatorului auto. Volanul are o baza plata, lasand loc mai mult pentru picioarele soferului in partea de jos a cabinei si in dreptul genunchilor.
Acoperisul nou si tunelul motor mai mic ofera o inaltime utila de 2.150 cm – cu 8 cm mai mult decat la versiunea anterioara – in centrul cabinei, iar spatiul disponibil pe adancime in partea de sus este cu 32 cm mai mare decat la modelul anterior, oferind un acces mai usor la cuseta si compartimentele de deasupra parbrizului.
Sistemul de aer conditionat pentru parcare a fost integrat in sistemul de climatizare, astfel fiind imbunatatita si aerodinamicitatea cabinei.
Asezarea ergonomica a dispozitivelor de control garanteaza ca functiile cheie sunt la indemana, deci condusul este confortabil si eficient. Volanul a fost inlocuit cu unul nou multifunctional cu 22 de comutatoare, care face ca toate functiile necesare, inclusiv sistemele de asistenta a soferului, sa fie la indemana, eliminand posibilitatile de distragere a atentiei, conducatorul auto lucrand acum fara sa fie nevoie sa isi miste mainile de pe volan, ceea ce sporeste si confortul, dar si siguranta.
Desi arhitectura panoului de bord este aceeasi, si chiar si materialele din care este construit sunt neschimbate, consola centrala este noua si ofera si functionalitati mai bune: un spatiu aflat la indemana, cu suport pentru sticle si pahare, prize USB si de 12 V si un sertar nou pentru documente pana la A4, toate aprinse pe timpul noptii cu o lumina de fundal. Ecranul de 7” ofera acces la noul sistem modern de infotainment, iar soferul mai dispune si de Bluetooth pentru hands-free, audio streaming, DAB radio si sisteme de recunoastere a vocii, de navigatie sau de securitate cibernetica. In plus, pe partea pasagerului este disponibila, optional, o masa pliabila care poate fi folosita si ca birou.
Compartimentele mari sunt plasate convenabil in intreaga cabina, pentru ca soferul sa aiba la indemana tot ce-i trebuie. Noul compartiment deschis de pe usa are si loc pentru o sticla de 1,5 l, iar compartimentul nou de deasupra are capacitate de 250 l si este completat de alte spatii pe partea soferului si a pasagerului, pentru un total de 375 l.
Din dotarea cabinei fac parte si un frigider si doua lazi frigorifice de 50+50 l, iar capacul de deasupra frigiderului face mai usor accesul la bauturile reci fara a-l deschide complet.
Iveco a organizat un studiu amplu pe tema iluminatului interior pentru a imbunatati confortul vizual al soferului indiferent de conditii. Astfel, noile lampi LED de plafon pot fi setate pentru a asigura iluminarea de fundal necesara conducerii pe timp de noapte sau iluminarea ambientala, iar doua lampi LED de citit independente ofera iluminarea pentru sofer si pasager. In plus fata de comutatoarele pozitionate optim exista un panou de control deasupra compartimentului soferului, de unde poate fi operat intregul sistem de iluminare, iar pe timp de noapte un dispozitiv special garanteaza ca deschiderea usii nu aprinde toate luminile, pentru a nu-l deranja pe un eventual al doilea sofer care ar dormi.
Noua cabina S-Way a fost conceputa pentru a maximiza confortul conducatorului auto si cand se odihneste. Aranjarea simetrica a spatiului de noapte, cu patul de jos in forma de T, compartimentele de depozitare si porturile USB la ambele capete ale patului fac ca soferul sa poata alege pe ce parte sa doarma. Modulul de pat, pozitionat in centrul peretelui spate, face ca toate comutatoarele sa fie la indemana, de la cel pentru incalzire si iluminat la radio si blocarea usilor. Cuseta de jos dintr-o bucata are saltea de 14 cm grosime cu doua niveluri de confort, iar pentru cuseta de sus sunt disponibile doua solutii, Smart Bunk, de 60 cm latime, cu saltea de 8 cm grosime, pliabila si care se poate folosi ca spatiu de depozitare pentru bagaje, sau Comfort Bunk de 70 cm latime si 10 cm grosime, pentru cabinele de echipaj, cand bancheta de sus este folosita in mod curent.
Sistemul de aer conditionat si clima de stationare si sistemele de incalzire asigura o temperatura interioara optima indiferent de conditiile meteo, fie ca vehiculul merge sau este parcat.

Mai multa siguranta pasiva si activa
Designul cabinei aduce si mai multa siguranta pasiva pentru soferi deoarece are structura ranforsata (corespunde standardelor ECE R29.03) si vizibilitate mai buna de jur imprejur, indiferent de conditiile de drum, datorata geamului lateral dintr-o bucata si oglinzilor retrovizoare noi. S-Way are lumini pe LED, care imbunatatesc si ele cu 15% vizibilitatea si perceptia obstacolelor, crescand siguranta in conditii de luminozitate scazuta. Iar sistemul avansat de asistenta a soferului il ajuta sa opereze eficient si in siguranta si ii reduce oboseala. Axa fata optimizata pentru a reduce distanta de franare cu 15% creste si ea siguranta si in plus noul design al usii, care acum se extinde lasand expusa doar treapta de jos, ofera mai multa siguranta cand camionul este parcat si are un sistem suplimentar de blocare a usii din interior.

Consum cu pana la 4% mai mic prin imbunatatirea aerodinamicii
Si aerodinamica in cazul S-Way este imbunatatita, ceea ce scade cu pana la 4% consumul de carburant. Noul acoperis are o suprafata plata, ce minimalizeaza frecarea, treapta din fata retractabila care ofera acces usor la parbriz dispare complet cand nu este folosita, grila din fata are colturi cu raza mare, luminile sunt integrate, noul design al barei are deflectoare integrate si toate acestea, alaturi de noul design al arcadelor rotilor, creeaza linii fluente care optimizeaza circulatia aerului si confera si un stil distinct. Performanta aerodinamica este imbunatatita si datorita kitului special si fustelor laterale cu extensii de cauciuc ce inchid spatiile dintre camion si semiremorca. Noul design al usii, care se extinde pana la a doua treapta, creeaza o suprafata neteda pe lateralele cabinei, reducand turbulentele la viteze de croaziera.
Economii aduce si sistemul de climatizare in stationare integrat, care este mai eficient energetic decat unul instalat de un dealer si nu are efect negativ asupra performantei aerodinamice, dar si faptul ca barele de protectie sunt din bucati, deci sunt mai ieftin de inlocuit in caz de deteriorare a unei parti.
Emisiile de particule, de NOx si de CO2 ale noului model sunt reduse datorita sistemului post-tratare HI-SCR si eficientei ridicate in ceea ce priveste consumul, care vine din tehnologia avansata a motoarelor si transmisia HiTronix si din solutiile de reducere a consumului, ca Smart EGR.

Conectivitate totala, pentru costuri de exploatare mai mici
Noul Connectivity Box avansat din echiparea S-Way colecteaza, proceseaza si schimba date in timp real si actioneaza ca o platforma de service dezvoltata in parteneriat cu Microsoft ce ofera stocare si management sigure ale datelor, alaturi de alte servicii cu valoare adaugata, astfel incat proprietarii si soferii sunt conectati permanent la camion de pe telefonul mobil sau computer prin portalul si aplicatia MyIVECO (aceasta interactioneaza perfect cu sistemul de management al flotei folosit de client, pentru a oferi toate datele despre vehicul intr-un singur sistem).
Conectivitatea avansata ajuta si operatorii logistici sa maximizeze durata de folosire a camioanelor, oferind service predictiv prin My IVECO Way Solutions si scazand, si in acest mod, costul total de operare.
Connectivity Box este legat la noua infrastructura Microsoft Azure, bazata pe cloud, care face disponibile o gama larga de servicii, pentru a oferi intretinere preventiva si planificarea service-ului. Asta face ca vehiculele sa comunice direct cu Turnul de Control Iveco, aflat la Torino, care foloseste alertele emise de codurile de diagnosticare, instrumentul Remote Assistance Service pentru diagnoza de la distanta, teleservice-ul si updatarea softului over-the-air, cu scopul de a minimaliza vizitele la dealer. De asemenea, se monitorizeaza starea bateriei, a placutelor de frana, a filtrelor de combustibil si a altor consumabile, astfel incat clientii sa poata programa cat mai eficient intrarile in service.
Conectivitatea S-Way ofera si numeroase functii care ajuta managerii de flote sa optimizeze eficienta si sa scada costul total de operare, printre care analiza in timp real a consumului de carburant si a stilului de condus al fiecarui sofer, pentru a identifica modalitatile de optimizare a performantelor flotei. Sistemul de evaluare a stilului de condus a fost lansat acum trei ani si de atunci a fost imbunatatit si genereaza saptamanal rapoarte Smart, care includ parametrii-cheie ai vehiculelor, folosirea functiilor predictive de catre sofer si sugestii pentru imbunatatirea stilului de condus, astfel incat sa se scada consumul si sa se optimizeze durata de folosire a masinii. Datele in timp real oferite de vehicul ii mai permit managerului sa planifice eficient interventiile de intretinere si reparatii, pentru a reduce opririle neprogramate si a maximiza durata de viata a componentelor monitorizate. Toate aceste rapoarte sunt oferite fara costuri suplimentare.
S-Way ofera un nou serviciu avansat de logistica si dispecerat in parteneriat cu Verizon si Astrata, care le permite managerilor de flote sa urmareasca vehiculele printr-o functie Geofencing, alaturi de serviciul de descarcare a datelor din tahograf de la distanta.
Noua aplicatie Iveco Easy este conceputa pentru a usura viata soferului la bord, permitandu-i sa controleze toate functiile din cabina si legate de managementul vehiculului de pe mobil. In plus, el poate folosi aplicatia pentru a activa Asistenta Non-Stop si a accesa service-ul de la distanta. Daca acesta identifica o problema tehnica suna dealerul sa i-o descrie, iar specialistul se conecteaza la vehicul prin intermediul softului si determina daca e nevoie de prezenta camionului in service sau de un service mobil care sa se deplaseze la fata locului sau pur si simplu se poate rezolva problema de la distanta, dupa ce soferul comunica la telefon codul de acces pe care il primeste. Si tot de la distanta se pot face update-uri sau se pot modifica anumite setari, cum ar fi limita maxima de viteza, economisindu-se timp si bani.
Noul S-Way a intrat deja in productie in uzina de la Madrid, unde se vor mai produce inca si actualele modele Stralis si Trakker. Modelele vor fi inlocuite treptat pe masura ce gama Way isi va reinnoi fiecare configuratie in parte.
In Romania noul S-Way va fi disponibil din octombrie, urmand sa fie expus si la Gala Tranzit, la Cluj, pe 1 noiembrie.

Articole similare