Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai mult centru de distributie decat port

Unul dintre atuurile portului Zeebrugge este reprezentat de „tineretea“ acestuia si potentialul de extindere de care dispune. Un alt avantaj care l-a transformat intr-o platforma de distributie este distanta relativ mica fata de principalii poli ai Europei si conexiunile rutiere si feroviare pe care le are. Iar disponibilitatea de spatiu permite oferirea unor solutii personalizate. Portul Zeebrugge este detinut de orasul Brugge.

In plina dezvoltare, portul Zeebrugge beneficiaza de o pozitie unica la Marea Nordului.
 

„Se afla la mica distanta de zonele industriale si de orasele importante din Europa. Paris si Londra sunt la aproximativ 300 km de port“, a spus Emmanuel Van Damme, deputy director business development Portul Zeebrugge. „Daca vizualizezi portul din spatiu, este localizat direct in mare, ceea ce este un avantaj. Portul ofera o infrastructura tanara. Unele parti ale lui au fost construite in anii '70-'80. Aproape ca toate porturile, si Zeebrugge a inceput cu activitatea de pescuit.“
Portul consta din doua segmente, unul interior si altul la exterior, protejat de doua diguri. Zona exterioara a fost construita direct pe apa si este usor accesibila si navelor de mari dimensiuni, care nu mai sunt nevoite sa intre prin ecluze in portul interior.
Danele din portul interior au dotarile necesare pentru manipularea, depozitarea si distributia de masini, marfa generala si containere. In port ajung anual aproximativ 77.000 de nave.
In opinia lui Emmanuel Van Damme unul dintre factorii de succes ai portului este repartitia marfurilor pe zone dedicate. „Mai toate porturile sunt congestionate si supraaglomerate, iar marfurile, in special cele perisabile, au nevoie de viteza si timpi de tranzit foarte mici, si noi asta oferim, pentru ca nu exista interferenta intre diferite tipuri de marfuri.“

In mai putin de 30 de ani, volumul s-a triplat
Fluxul de marfa a crescut de la 14 milioane de tone manipulate in 1985, la 43,5 in 2012.
Anual sunt manipulate 12,5 milioane de tone de marfa RoRo, 1,7 milioane de masini noi si un milion RHU. „Portul este dotat cu 23 de dane RoRo care ofera o capacitate de manipulare de 3.500 de remorci sau containere pe zi“, a mai spus Van Damme. Asa cum explica acesta, portul Zeebrugge este lider in importul si exportul de masini noi. „Aproape toti producatorii importanti au incredere in acest port, nu doar pentru logistica de masini noi, ci si pentru schimbul de componente si piese intre diferite fabrici.“
Cu 20,3 milioane de tone de marfa containerizata (doua milioane TEU) manipulate anual si o retea de servicii de linie intercontinentale si servicii intraeuropene, Zeebrugge a devenit un jucator important printre porturile de containere si este „unul din putinele porturi care pot manipula meganave de containere (10.000-15.000 TEU), datorita adancimii si echipamentelor sofisticate din terminal“, a subliniat Van Damme.

Portul dispune de trei terminale de containere, situate in zona sa exterioara. Terminalul Container Handling

Articole similare

Ad
Ad