Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Mai multe controale in Europa

Referitor la impunerea salariului minim pentru soferii straini care opereaza intr-o tara anume, Violeta Bulc afirma ca pozitia UE nu s-a schimbat, ca salariul minim nu poate fi impus pentru perioade scurte de timp. Mai degraba, pentru a contracara practicile ilegale considera ca e mai folositoare inmultirea controalelor asupra companiilor de transport fictive din tari cu forta de munca ieftina. In acest sens, nu va mai fi indeajuns ca acestea sa aiba un sediu legal, ci trebuie sa aiba si platforme operationale.
 

In ce priveste controalele din trafic, Violeta Bulc aminteste ca din 2019 va fi introdusa noua generatie de tahografe digitale comunitare, care ar trebui sa simplifice verificarile. Pentru camioanele aflate deja in circulatie la acea data, Comisia are in vedere stimulente pentru inlocuirea tahografelor.
Legat de normele si controalele pentru vehicule comerciale sub 3,5 t, care nu necesita tahograf si autorizatie de transport international, dar care afecteaza transportul traditional cu camioane, Bulc anticipeaza ca anumite obligatii (dar nu toate) care vizeaza vehiculele grele pot fi, de asemenea, aplicate si pentru vehiculele comerciale usoare .
Abordand si problema interzicerii repausului saptamanal in cabina, Bulc mentioneaza ca pauza zilnica nu va fi interzisa cu siguranta, insa pentru cea saptamanala vor aparea clarificari. Cu toate acestea, ea sustine ca impunerea interdictiilor privind repausul saptamanal in camion presupune dezvoltarea de facilitati pentru soferi. Mai mult, trebuie sa se aiba in vedere ca soferul trebuie adesea sa pastreze camionul in apropiere din motive de securitate sau pentru a respecta obligatiile impuse de asigurare.

Articole similare

Ad