Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai multe rețele de supply chain, o mai mare colaborare între toți jucătorii. Cele mai importante trenduri SCM în 2021

Pe fondul pandemiei COVID-19, digitalizarea proceselor de achiziție și management al lanțului de aprovizionare va continua și în 2021. Ralf Duester, membru al consiliului de administrație al companiei de software Setlog din Bochum, specializată în industria de logistică și transport, a rezumat ce tendințe vor fi accelerate în acest an și care sunt procesele noi ce vor apărea.

Concluziile sale se bazează pe discuții cu parteneri ai companiei care utilizează programul de Supply Chain Management OSCA. Numai în industria modei sunt peste 100 de branduri care se bazează pe acest instrument.

Mai multă concentrare din partea Departamentelor de Achiziții

În special pentru sectorul de retail – bunurile de larg consum, achizițiile și gestionarea lanțului de aprovizionare devin din ce în ce mai importante atunci când vine vorba de profit. De ce? Pentru că oportunitățile de a crește prețurile în segmentul bunurilor mici și mijlocii au devenit rare. Motivul este că platformele de ecommerce au transparentizat procesul de supply chain și implicit prețurile, care acum pot fi văzute de consumatorii finali cu doar un singur clic.

Viitorul departamentelor de Achiziții va însemna ca colaborarea tuturor partenerilor implicați în lanțul de aprovizionare. Acest lucru va schimba modul de acțiune urmând să optimizeze achizițiile la nivel local, național și global.

Lanțurile de aprovizionare se vor uni în rețele

Colaborarea dintre companii și departamentele de achiziții, furnizori, fabrici, clienți, transportatori și distribuitori nu a fost niciodată mai importantă. De aceea, companiile vor căuta să-și consolideze în continuare rețelele de supply chain în 2021. Asta pentru că în timpul pandemiei au descoperit cât de importantă este colaborarea și de aceea vor implementa instrumente și platforme care să susțină fluxuri de lucru strânse în colaborare în ceea ce privește prognoza, comenzile, livrările, producția, capacitatea și inventarul în timp real.

Renunțarea la conglomeratele de sisteme ERP

Unele companii de dimensiuni medii se bazează pe unul sau două sisteme ERP, în timp ce marile corporații se bazează chir pe 20 sau mai multe astfel de sisteme de planificare a resurselor. Este o metodă pe care Ralf Duester o găsește ca fiind ineficientă și ale cărei problemele au ieșit la iveală chiar înainte de pandemie. Mai multe sisteme adăugate artificial la procesul de inventar și de planificare au provocat întârzieri și au adus costuri IT ridicate pentru interfețe, mentenanță și actualizări. Companiile vor renunța la aceste conglomerări deoarece nu își mai pot permite costul, efortul sau bătăile de cap.

Totul duce către omnichannel

Succesul și rezistența în fața provocărilor se măsoară mai ușor prin diversitate, iar asta înseamnă că vânzările pe toate canalele trebuie să fie maximizate – vânzarea cu amănuntul, comerțul cu ridicata, comerțului electronic, livrări direct la consumator sau către partenerii de distribuție și către platforme.

Turnurile de control pentru lanțurile de aprovizionare se vor îmbunătăți

Optimizarea lanțurile complexe de aprovizionare pentru diverse produse se face prin turnuri de control care monitorizează și gestionează lanțul de aprovizionare de la un capăt la celălalt. În acest fel, de fapt prin intermediul Inteligenței Artificiale, specialiștii pot preveni posibile incidente în companie, ceea ce înseamnă proces de analiză predictivă. Toate aceste procese ale turnurilor de control se vor îmbunătăți.

Articole similare

Ad