Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Majoritatea camioanelor straine care intra in Italia sunt romanesti

Potrivit unul studiu Aiscat, 60% din camioanele care fac transport in Italia sunt straine, iar majoritatea acestora au placute de inmatriculare romanesti. Aici se arata ca, desi traficul de camioane a inregistrat anul trecut o crestere majora de 3,5%, transportatorii italieni au pierdut jumatate din marfurile pe care le gestionau inainte de criza.
 

In primele noua luni ale anului trecut, tranzitul camioanelor pe autostrazile din Italia a crescut cu 3,5% fata de aceeasi perioada din 2016, potrivit datelor prelucrate de Aiscat si publicate de Centrul de cercetare pentru camioane Continental. Aceasta crestere este mult mai mare decat cea inregistrata de traficul autoturismelor, care a fost de 1,9%.
Cea mai mare crestere a fost inregistrata in septembrie, care a adus un plus lunar de 2,1%, pe cand cea de la segmentul de autoturisme a fost de 0,3%.
Insa, o evaluare pe termen lung arata ca tendinta de crestere a traficului de camioane se manifesta deja de cativa ani, dupa ce in perioada in care economia a fost afectata de criza, acesta a fost constant.
Insa, numarul vehiculelor inmatriculate in alte state decat Italia este in crestere.
Comparativ cu datele despre traficul inregistrat inainte de criza, cresterea in tone a marfurilor transportate in Italia in regim de cabotaj a fost de 67,2%. In general, transportul rutier italian a pierdut mai mult de jumatate din tonele/km pe care le-a gestionat inainte de criza.
Pe de alta parte, numarul camioanelor straine care intra si ies in/din Italia este in prezent de 60%. Adica la fiecare 10 vehicule, sase sunt straine si patru italiene. Iar din cele straine, majoritatea sunt inmatriculate in Romania.

Articole similare

Ad