Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Managerii olandezi sunt optimiști că vor supraviețui crizei, deși au probleme multe și mari

Dat fiind faptul că noul coronavirus continuă să afecteze economia și implicit activitatea firmelor de transport, asociația olandeză de transport și logistică TLN a realizat un nou studiu cu participarea membrilor ei, pentru a determina impactul crizei sanitare. A rezultat că două treimi dintre companiile cu peste 50 de angajați sunt afectați de faptul că unii dintre aceștia au fost declarați bolnavi și că peste 90% dintre angajați au stat acasă în carantină sau din cauza unor plângeri legate de Covid-19, jumătate dintre notificări venind de la șoferi. 22% dintre firme au avut în septembrie 1-50 de angajați declarați bolnavi și 67% au avut mai mult de 50 de angajați raportați bolnavi, în timp ce în cazul a 42% dintre firme 1-50 de angajați au stat acasă în carantină sau din cauza reclamațiilor.

Peste 40% dintre operatori au raportat în septembrie o cifră de afaceri mai mică decât în aceeași lună a anului trecut și circa 33% dintre firme folosesc măsuri de urgență și de sprijin acordate de guvern sau își amână obligațiile de plată: 85% apelau inclusiv în septembrie la măsuri de sprijin, 40% dintre ele au amânat taxele și impozitele și 24% au amânat ratele la bănci și la firme de leasing.

Un sfert dintre companii au redus recent numărul de angajați (din care 5,4% numai în septembrie) și 14,3% se așteaptă să concedieze lucrători în următoarele trei luni. 71% dintre firme au concediat mai puțin de 10% dintre angajați, 17% au concediat 10-19%, 7% au concediat 20-30% și 5% dintre firme au concediat peste 30% dintre angajați.

Pentru prima dată de când realizează aceste studii, TLN a întrebat și despre experiența cu centrele private de testare pentru coronavirus. Un sfert dintre companii au apelat la astfel de centre și șase din zece sunt mulțumite sau foarte mulțumite de servicii, în timp ce 20% nu sunt mulțumite. Mai exact, 58% dintre firme au fost mulțumite de calitatea și viteza testelor și 22% de costuri, iar 20%, respectiv 28% au fost nemulțumite.

În ciuda perioadei dificile prin care trec, cei mai mulți antreprenori se arată însă optimiști că firmele lor vor supraviețui crizei.

Articole similare

Ad