Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Maracana a achiziţionat cinci camioane Iveco alimentate cu LNG, pentru distanţe lungi

Factorii competitivi și de reglementare contribuie la creșterea cererii de vehicule alimentate cu gaz. Din grijă pentru protecţia mediului, dar şi din raţionamente economice, compania de transport Maracana devine una dintre primele flote din România alimentată cu LNG, ca urmare a achiziţiei a cinci camioane Iveco pentru distanţe lungi, care oferă o autonomie de până la 1.500 km, în funcție de sarcina și traseul pe care circulă. „Pe viitor vom avea reglementări mai restrictive în ceea ce privește poluarea, limitări privind accesul vehiculelor de transport marfă pe motorină în marile orașe europene sau chiar în tranzitul anumitor zone. De exemplu, Austria deja a impus restricții de circulație pe timp de noapte pentru vehiculele comerciale aflate în tranzit în zona Tirol, cu excepția camioanelor electrice, oricum inexistente în transportul pe distanțe lungi“, a spus directorul companiei, Eugen Supuran, în cadrul videoconferinţei „Decarbonizarea transporturilor – Oportunitate pentru profitabilitate“.

Pentru Maracana, decizia principală a achiziției de camioane LNG a fost scutirea oferită de statul german de la plata taxei de drum până la finele lui 2023 a camioanelor alimentate cu gaz, corelată cu preț și consum redus cu 7-10% față de motorină. „Politica de sprijinire a transportatorilor, în special germani, le va aduce un avantaj în fața celorlalți, mai ales că beneficiază şi de o subvenție de 12.000 de euro la achiziția unui camion alimentat cu LNG. Vor fi avantajaţi operatorii de logistică din Germania sau din ţările în care există stații de alimentare cu LNG. În Germania, în ultimul an s-au deschis peste 25 de noi stații și alte 30 sunt în construcție. În România, prima stație LNG va fi funcţională cel mai devreme în vara lui 2022, dacă se va găsi cineva care vrea să investească un milion de euro într-un astfel de proiect fără a avea o legislație clară în domeniu. Pentru noi, cea mai apropiată stație disponibilă este Shell Budapesta.“

Iveco Stralis NP este echipat cu motor Cursor 13 de 460 CP, cutie automată de viteze Hi-Tronix și două rezervoare de LNG de 540 litri fiecare. Jantele din aliaj și rezervoarele din aluminiu reduc greutatea vehiculului și consumul, iar noul design al cabinei, împreună cu kitt-ul aerodinamic complet, aduc o îmbunătățire dinamică de până la 12%. Echiparea acestuia s-a făcut cu pneuri Michelin, pentru rezultate bune în optimizarea consumului și pentru durabilitatea lor. Vehiculul beneficiază de faruri și stopuri cu tehnologie LED, de izolare termică suplimentară, climă de staționare integrată, sistem infotaiment cu navigație și frigider cu congelator integrat. Maracana precizează că anul viitor este preconizată achiziția unui nou lot de vehicule cu LNG.

Articole similare

Ad