Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marea Britanie pune limite transportului realizat de firme din UE

Regatul Unit și-a modificat reglementările naționale privind transportul rutier internațional în ceea ce privește unele aspecte la care nu face referire Acordul comercial și de cooperare semnat cu UE la final de 2020 și aflat încă în vigoare.

Noile modificări încep să fie aplicate imediat, din 24 decembrie 2022, și vizează trei aspecte principale. În primul rând, vehiculele din UE care intră în Marea Britanie descărcate nu pot face cabotaj. La prima vedere, este o schimbare de natură formală, deoarece la semnarea Acordului cu UE dispozițiile privind cabotajul în Regatul Unit au fost clare: se pot face două operațiuni în această țară doar după livrarea prealabilă a mărfurilor în cadrul unei curse de transport internațional. Cu toate acestea, până acum se putea face o operațiune de cabotaj în Marea Britanie și după ce vehiculele intrau aici fără marfă – începând cu 24 decembrie 2022 încă nu se mai poate. Potrivit Acordului din 2020, transportatorii din UE au în continuare opțiunea de a efectua două curse de cabotaj în Marea Britanie în termen de șapte zile după livrarea mărfurilor în traficul internațional.

În al doilea rând, noua reglementare interzice operațiunile de transport intermodal în Regatul Unit de către transportatori din UE în cazul în care mărfurile nu sunt transportate în același vehicul sau container, semiremorcă, remorcă etc. Deci transportatorii din UE pot efectua transporturi către/dinspre Regatul Unit cu același vehicul sau aceeași combinație de vehicule, dar nu va fi permisă primirea/livrarea semiremorcilor/remorcilor către/de la porturile sau terminalele de cale ferată de către vehicule grele care se deplasează numai în Marea Britanie.

În al treilea rând, este vizat transportul între Regatul Unit și țări terțe pe baza permisului EKMT. Atunci când transportul se face între Regatul Unit și țări terțe din în afara UE, autoritățile britanice vor solicita un astfel de permis, deci nu va mai fi suficientă licența comunitară, aspect valabil și pentru transportul din Regatul Unit către Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstein și invers. Una dintre condițiile pentru transportul rutier în baza autorizației EKMT este obligația utilizării aceleiași combinații de vehicule de-a lungul întregii rute.

Noile reglementări au fost transmise de Departamentul Britanic al Transporturilor, printr-o scrisoare, tuturor membrilor Comitetului European de Miniștri ai Transporturilor (EKMT), responsabil cu distribuirea permiselor EKMT în fiecare țară.

Autoritățile britanice explică aceste modificări, așa cum aflăm de la asociația poloneză de transport și logistică TLP, prin lipsa unor reglementări și aranjamente care să le permită transportatorilor britanici să efectueze operațiuni similare în UE.

Articole similare

Ad