Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marvicon: Volumele au crescut in aceasta perioada

Marvicon isi continua activitatea ca si pana acum, volumele fiind in crestere. Potrivit directorului general, Ilie Ilea, activitatea porturilor din Belgia si Olanda urmeaza sa se intensifice, deoarece in doua saptamani sunt asteptate primele vapoare din China.
 
Din punct de vedere al soferilor compania are doar unul izolat de catre autoritati, cu toate ca prevederile Ordonantei Militare nr. 1 ii excepteaza pe soferii profesionisti. ,,Asa a vrut politistul sau cine a vrut sa-l trimita sa se autoizoleze. S-a intamplat weekendul trecut, soferul a venit din Belgia, cu avionul, iar la aterizarea pe aeroportul Otopeni l-au trimis acasa.’’
Panedmia de COVID-19 i-a facut pe unii transportatori sa urce pretul, unul nejustificat in opinia lui Ilie Ilea. Acesta explica faptul ca a avut nevoie de colaboratori punctuali, insa din cauza preturilor prea mari pana la urma a gasit solutii in compania proprie. ,,Au fost transportatori care au cerut dublu fata de pretul normal, bineinteles ca nu am platit asa ceva pentru ca nici noi nu ne puteam duce la clienti sa cerem dublu. De altfel, toate contractele noastre au ramas neschimbate din punct de vedere al pretuluie, doar in anumite situatii punctuale, unde, spre exemplu, am facut dislocari, pentru ca am avut situatii in care am mers in gol, dar partenerii nostri au inteles si au platit costurile extra’’, afirma directorul general al Marvicon. Un avantaj al companiei sunt preturile practicate, despre care unii potentiali clienti au spus sa sunt mari, insa in vremurile acestea sunt decente, mai completeaza Ilie Ilea. A crescut foarte mult piata curselor spot, explica directorul Marvicon. ,,Am observat ca preturile sunt mai bune, uneori chiar foarte bune. Daca inainte din Franta spre Germania veneai cu 60-70 de centi pe km, acum am gasit curse si la 1 euro pe km’’. Mai mult, datorita faptului ca intreaga flota Marvicon de 157 de camioane este disponibila, volumele companiei au crescut in aceasta perioada, fiind incheiate trei noi contracte. Avantajul, explica Ilie Ilea, este ca nu au fost oferite preturi speculative. 
 
Notificare de la clienti
O problema identificata in aceasta perioada este legata de plata facturilor de catre beneficiari. Momentan, compania a primit o notificare de la unul dintre clienti, cu care, spune Ilie Ilea, ,,din fericire nu realizam volume mari’’, potrivit careai termenul de plata va creste de la 45 de zile la 60 de zile. ,,In schimb ieri, (n.r. – luni, 24 martie) o casa de expeditie din Arad, careia ii trecuse data scadentei de ceva timp si pe care am intrebat-o cand va plati, ne-a raspuns ca ce intrebari sunt astea in perioada asta dificila’’.
Firma are contracte de leasing, dar nu are de gand, cel putin deocamdata, sa solicite o inghetare a lor, intrucat directorul Ilie Ilea nu isi doreste sa realizeze blocaje economice. ,,Lucram cu o firma din cadrul grupului, cu siguranta daca am dori acest lucru nu ar fi probleme. Chiar ne platim taxele la stat, pentru ca nu dorim sa blocam banii in economie. Asta pentru ca momentan lucram la o capacitate intre 90 si 100%. Potrivit calculelor noastre, daca am lucra la o capacitate de 100-110 camioane, cu siguranta am supravietui fara sa luam masuri drastice, cum ar fi sa dam oameni afara. Deocamdata nu avem credite luate, daca ar fi nevoie am putea lua pentru a avea lichiditati’’. 
Activitatea de baza a Marvicon o reprezinta transportul containerizat, iar vestile sunt bune din acest punct de vedere, potrivit informatiilor detinute de Ilie Ilea, in doua saptamani vapoarele incarcate din China vor ajunge in Europa si porturile din Belgia si Olanda vor incepe sa lucreze  ,,la capacitate de 90-95% din ce era inainte’’. 

Articole similare

Ad