Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Măsurile luate de Mercedes-Benz pentru creșterea profitabilității au dat deja roade

Daimler a organizat, pe 11 noiembrie, evenimentul online Capital Markets Day, în cadrul căruia printre vorbitori a fost și Karin Rådström, responsabilă pentru Europa și America Latină și pentru marca Mercedes-Benz. Aceasta a explicat că, în ciuda provocărilor importante cu care se confruntă industria producătoare de vehicule comerciale, Mercedes-Benz face progrese în direcția redresării: programele de reducere a costurilor cu personalul în valoare de 280 de milioane de euro sunt deja la jumătatea drumului, iar organizația devine din ce în ce mai flexibilă prin reducerea numărului de posturi de conducere. Compania stă bine și la capitolul eficientizării portofoliului existent de produse și al reducerii numărului de modele de bază, iar costurile cu materia primă au fost și ele diminuate. Mercedes-Benz se concentrează mai ales asupra segmentului greu, mai profitabil, și asupra creșterii în continuare a satisfacției clienților și a extinderii ofertei de servicii.

Karin Rådström a subliniat faptul că MB continuă să fie numărul 1 în Brazilia și în UE 30 pe segmentele camioanelor medii și grele și că a vândut în total în primele nouă luni din 2021 102.000 de unități, față de 118.000 în întregul 2020, 145.000 în 2019 și 149.000 de unități în 2018. În consecință, veniturile au fost de 11,8 miliarde de euro în primele trei trimestre din 2021, față de 13,8 miliarde de euro în 2020, 16,8 miliarde de euro în 2019 și 16,7 miliarde de euro în 2018, iar EBIT ajustat a fost de 534 de milioane de euro în primele nouă luni din 2021, de -232 de milioane de euro în 2020, de 72 de milioane de euro în 2019 și de 524 de milioane de euro în 2018. Creșterea profitabilități din 2021 s-a datorat, așa cum a subliniat încă o dată șefa Mercedes-Benz, inclusiv eforturilor făcute pentru reducerea costurilor.

Articole similare

Ad