Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mega Image investeste intr-un depozit propriu

De anul viitor, activitatea de logistica a retelei de magazine Mega Image va trece la un nou nivel, datorita unui depozit propriu, pe care compania il construieste in comuna Popesti-Leordeni. Proiectul, inceput in 2009, cu consultanta Archicom, va reuni toate operatiunile logistice ale Mega Image, pe care compania le desfasoara in prezent in trei depozite, din care doua inchiriate, iar al treilea externalizat.
 

Activitatea de logistica a Mega Image a inceput in 2004, cand reteaua de magazine a depasit 10 unitati. Primul depozit, situat in Valea Cascadelor si avand o suprafata de aproximativ 2.500 m2, a fost utilizat atat pentru depozitare ambientala, cat si pentru marfuri care necesita temperatura controlata. Partea de depozitare ambientala a fost mutata in 2007 in Parcul Logistic Cefin (astazi Parcul Logistic Europolis) pe 3.600 m2, suprafata care a fost extinsa in anii urmatori pana la 9.600 m2. Din 2008, activitatea de logistica inglobeaza si operatiuni pentru produsele congelate. Investitiile in cele trei depozite in care se executa logistica pentru lantul de magazine s-au referit doar la echipamente statice si dinamice necesare desfasurarii activitatii.
De anul viitor insa, Mega Image va avea un depozit propriu, situat pe DN4 Bucuresti-Oltenita. Lucrarile de constructie vor incepe anul acesta si sunt realizate printr-o investitie proprie a companiei. Depozitul va fi unul mixt, jumatate ambiental si jumatate cu temperatura controlata. Chiar daca starea curenta a pietei nu incurajeaza investitiile de acest gen, reprezentantii companiei afirma ca planul de extindere este unul solid, pe termen lung. „Situatia economica actuala, chiar daca influenteaza acest plan, nu il poate schimba substantial”, a declarat Lucian Vilau, Logistics Manager Mega Image. Potrivit acestuia, in ciuda evolutiei negative a economiei romanesti de anul trecut, volumul de munca in cadrul departamentului de logistica Mega Image a crescut. „Acest lucru s-a intamplat atat pentru ca suprafetele de depozitare operate s-au marit semnificativ, pentru a putea face fata expansiunii retelei, cat si pentru a ne atinge obiectivul de crestere a livrarilor centralizate. Abordarea noastra nu a fost schimbata din cauza noii conjuncturi economice”, a mai spus managerul de logistica Mega Image.

Logistica proprie inseamna flexibilitate
Mega Image, parte a Delhaize Group, s-a infiintat in 1995, preluarea sa de catre grupul belgian fiind inceputa in 2000 (cand a achizitionat 51% din actiuni) si finalizata in 2004. In prezent, Delhaize detine 100% reteaua de magazine Mega Image din Romania, care numara la ora actuala 52 de unitati, din care 44 in Bucuresti, patru in localitatile din vecinatatea Capitalei, Pipera si 1 Decembrie, trei in Constanta si unul in Ploiesti. „Dupa cum o arata si configuratia prezenta a retelei, accentul a fost pus pe Bucuresti. In perioada urmatoare, dezvoltarea vizeaza atat Bucurestiul, cat si zone din apropierea lui”, a spus managerul de logistica Mega Image. In acest moment, doar aproximativ 5% din activitatile de depozitare pentru cele 52 de magazine ale companiei sunt externalizate. Potrivit lui Lucian Vilau, externalizarea logisticii are avantajul dimensionarii costurilor, acestea fiind proportionale cu volumul de activitate, dar si avantajul reprezentat de specializarea operatorului caruia i se incredinteaza aceasta sarcina, adica o calitate sporita a serviciilor prestate, insa „integrarea activitatilor de logistica in structura proprie a companiei aduce in primul rand avantajul flexibilitatii. Iar intr-o companie cu operatiuni atat de particularizate precum Mega Image, flexibilitatea este un atu pe care trebuie sa il pastrezi.”

Distributia, complet externalizata
Pe de alta parte, distributia este in totalitate externalizata. Pentru aceasta activitate, Mega Image colaboreaza cu cinci firme de transport, iar cateva dintre acestea sunt partenerii companiei inca de la inceput. „In tot ceea ce facem credem in relatiile pe termen lung, dar in acelasi timp in efectele benefice pe care le aduce concurenta”, a mai spus Lucian Vilau.
Aprovizionarea unitatilor Mega Image este realizata atat de catre furnizori, direct la magazine, cat si prin depozitele proprii. Obiectivul companiei este ca, odata cu deschiderea depozitului de la Popesti-Leordeni, cea mai mare parte a produselor sa fie centralizate.

In 2009, criza nu a afectat negativ numarul angajatilor
Se stie ca pe timp de criza oamenii isi scurteaza lista de cumparaturi, insa alimentele sunt cele care au cel mai putin de suferit, indiferent de vremuri. Potrivit lui Lucian Vilau, volumul de munca a crescut si, odata cu acesta, si numarul angajatilor, ce-i drept, mai lent. „Am incercat insa sa eficientizam munca lor, astfel ca ritmul de crestere a personalului necesar a fost inferior cresterii volumelor”, a adaugat managerul de logistica Mega Image, care a mai spus ca, desi compania a luat in calcul leasingul de personal in 2008, acesta nu s-a dovedit o solutie potrivita nici din punct de vedere al costurilor, si nici al garantiilor oferite.
Ca metoda de eficientizare a activitatii, conducerea companiei urmareste cresterea nivelului automatizarii, daca aceasta este convenabila si din punct de vedere financiar. „Din punct de vedere strategic insa, operarea noului depozit din Popesti-Leordeni va aduce imbunatatiri semnificative in activitatea de logistica din Mega Image, sinergiile create de operarea intr-o singura locatie simplificand schema noastra de distributie”, a declarat Lucian Vilau. Potrivit acestuia, renegocierea contractelor este necesara si permanenta, indiferent de contextul economic, dar este adevarat ca situatia de pe piata a ajutat in unele cazuri.
Ca brand, reteaua de magazine apartinand grupului Delhaize este prezenta doar pe piata din Romania, insa compania Mega Image a lansat anul trecut un nou concept de supermarket, Red Market, nume sub care anterior au fost deschise unitati si in Belgia. Grupul Delhaize detine companii pe trei continente, in sase tari, operand magazine cu formate diferite, adaptate la pietele unde isi desfasoara activitatea. Printre acestea se numara Food Lion Hannaford, Sweetbay, Bloom, Bottom Dollar, Harvey’s in SUA, Delhaize si Red Market in Belgia, Alfa Beta Vassilopoulos in Grecia si Lion Super Indo in Indonezia.

Articole similare

Ad
Ad