Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Buses

Gama de autobuze Mercedes-Benz Citaro include versiuni de la 10,6 la 18,2 m lungime, cu motorizări diesel, gaz natural comprimat, hibrid, și electric. Modelul electric este echipat cu axa electrică ZF AVE 130, prevăzută cu două motoare a câte 125 kW fiecare, amplasate lângă roți, și cuplu motor maxim de 2×485 Nm. Pentru un plus de putere și de cuplu, versiunea articulată eCitaro G poate fi configurată cu două axe motoare electrice. Alimentarea cu energie se poate face fie prin sistem plug-in, cu conectare la priză, la o sursă de putere de 150 kW, fie prin pantograf, la 300 kW.

eCitaro este echipat standard cu baterii NMC (nichel-mangan-cobalt), însă clienții pot alege opțional bateriile cu electrolit în stare solidă și litiu-fier-fosfat, care au densitate energetică mai mare cu 25% față de ultima generație de baterii li-ion cu electrolit lichid și pot înmagazina în total 441 kWh. Autonomia este de aproximativ 200 km în funcție de condițiile de mediu. Un alt avantaj al bateriilor în stare solidă e durata mare de viață.

O alternativă mai economică este Citaro hibrid, Autobuzul Anului 2019. Vehiculul are consum redus de combustibil, grație sistemului hibrid diesel-electric paralel. Propulsorul electric susține motorul diesel OM 936. Axa motoare ZF AV-133 asigură performanțe optime la rulare și silențiozitate. Tehnologia e simplă, iar avantajul Citaro hibrid este că se poate integra ușor în orice flotă, nefiind necesare condiții speciale de exploatare.

Citaro NGT este propulsat de motorul M 936 G, de 7,7 l, care are 222 kW și cuplu motor maxim de 1.200 Nm. Gazul este depozitat în rezervoare de 225 kg fiecare, montate pe plafon. Se pot instala 4-8 rezervoare.

Tot pentru transport urban, clienții au la dispoziție modelul Conecto, solo sau articulat, cu motor diesel sau NGT.

Pentru transportul interurban, noul Intouro este oferit în variante între 10,7 și 13 m lungime, propulsate de motorul OM 936, ce dezvoltă 299 sau 354 CP. Gama mai include și Intouro L, de 14,88 m, acesta fiind echipat cu motorul OM 470, de 394 CP.

Autobuzul dispune de cele mai noi sisteme de siguranță și, în premieră pentru acest segment, poate fi echipat opțional cu sistemul de asistență la frânare Active Brake Assist 5, precum și cu cel de asistență laterală Sideguard Assist. Grație aerodinamicii îmbunătățite și reducerii greutății proprii a vehiculului cu 300 kg, consumul este mai mic cu până 3%. Înălțimea interioară a fost crescută la peste 2 m, iar împreună cu noua schemă de culori creează confort sporit pentru pasageri. Se pot alege scaune Inter Star Eco sau Travel Star Eco, și agregate între 32 și 39 kW pentru climatizare.

Cel mai bine vândut autocar Mercedes-Benz, Tourismo, este disponibil în 5 variante, de la 12 la 14 m lungime, cu două posturi de conducere, Comfort Plus sau Basic Plus. Vehiculul este propulsat de motorul OM 470, de 428 sau 456 CP, împreună cu transmisie manuală sau automatizată (PowerShift).

Tourismo beneficiază de cel mai complet pachet de sisteme de siguranță de pe piață, ce include ABA 5, alături de ESP, Sideguard Assist, Lane Departure Warning, asistență la frânare, sistemul de menținere constantă a vitezei la coborâre, controlul predictiv al trenului de rulare (PPC), Eco Driver Feedback și protecția la impact frontal (FCG).

Articole similare