Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz eActros va intra în operare în flota Dachser din Stuttgart

Unul dintre primele camioane de serie Mercedes-Benz eActros cu baterii va intra în operare în flota Dachser, din Stuttgart, Germania. Compania de logistică intenţionează să îşi suplimenteze parcul auto cu vehicule având zero emisii, ca parte a strategiei sale de protecție a climei.

Conceptul Dachser Emission-Free Delivery urmează să fie extins în 11 regiuni metropolitane europene, a declarat Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) și membru al Consiliului de Administrație Dachser.

În Stuttgart, Dachser livrează mărfuri generale, în special transporturi paletizate, care nu se pretează la transportul cu vehicule utilitare uşoare. eActros, împreună cu Fuso eCanter (7,5 t), alimentează un „microhub” din interiorul orașului, de unde comenzile sunt distribuite apoi pe ultimul kilometru cu biciclete cargo electrice. Transportul în zonele definite Dachser Emission-Free Delivery este astfel integral electrificat, fără emisii de CO2 și oxizi de azot la nivel local.

eActros –  configurat 4×2 și carosat de Spier – este alimentat numai cu electricitate „verde” la filiala Dachser din Kornwestheim. Camionul de 19 t a fost fabricat anul trecut, după începerea producției de serie, şi are o autonomie de până la 400 km. De precizat că bateriile eActros pot fi alcătuite din 3 sau 4 pachete (eActros 300 sau 400), fiecare dintre ele având o capacitate instalată de 112 kWh și o capacitate de utilizare de aproximativ 97 kWh.

Mercedes-Benz eActros 400 este propulsat de o axă electrică rigidă, cu două motoare electrice integrate, ce oferă o putere continuă de 330 kW și putere maximă de 400 kW, plus o transmisie cu două trepte. Energia electrică eliberată la frânare este recuperată, vehiculul fiind încărcat astfel cu până la 160 kW.

Alimentarea de la o stație de încărcare rapidă DC convențională durează puțin peste o oră, pentru o încărcare a bateriilor de la 20 la 80% din capacitate. Cele două motoare electrice integrate au o eficiență ridicată și livrează o putere constantă. Cuplu de pornire ridicat asigură o accelerație puternică, confort la manevrare şi dinamică sporită comparativ cu un camion diesel convențional. În plus, centrul de greutate scăzut îmbunătățește virajele. Nivelul de zgomot din interior a fost redus cu 10 dB – ceea ce corespunde aproximativ cu o reducere la jumătate a nivelului de zgomot perceptibil. Crește astfel confortul în funcționarea cu sarcină maximă, iar livrările de noapte sunt posibile, datorită nivelului scăzut de zgomot şi vibraţii.

eActros este achiziţionat în leasing, prin Mercedes-Benz Bank, în cadrul programului „Vehicule comerciale prietenoase cu clima”, subvenţionat de Ministerului Federal pentru Digital și Transport (BMDV). Oferta este limitată și este valabilă până la epuizarea fondurilor puse la dispoziție, dar cel târziu la comenzile efectuate până pe 23 martie 2022, cu livrare până la 23 decembrie 2022. Bugetul pentru finanțarea de camioane electrice se ridică la 10,77 milioane de euro, ca parte a directivei privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu unități alternative, ecologice și realimentarea și încărcarea asociate. infrastructură (KsNI).

Articole similare

Ad