
MHS Truck & Bus a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri totală de 114 milioane euro, realizată în mare parte din vânzări de camioane noi: aproape 800 de unități. La acestea se adaugă 400 de vehicule rulate.
A fost un an în care au predominat vânzările cu bucata și în care doar 34% din camioane – majoritatea autotractoare, dar și autobetoniere și autobasculante – au reprezentat flote, livrate către 14 clienți.
Modelele preferate au fost autotractoarele MAN TGX 18.480 4×2, autobasculantele MAN TGS 41.480 8×4 și autobetonierele MAN TGS 41.400 8×4 BB.
Variantele de bază pentru transport internațional din oferta MHS Truck & Bus includ configurații care se încadrează în clasa 2 de poluare conform Toll Collect. „Atât vehiculele standard, cât și cele mega vor necesita anvelope clasa A pentru îndeplinirea cerințelor clasei 3. Diferențele de preț între un camion clasa 1, 2 sau 3 nu mai sunt atât de mari, având în vedere faptul că dotarea standard a vehiculelor este foarte generoasă”, a declarat Elena Claudia Iordache, CEO MHS Truck & Bus. „Totuși, nu toate comenzile pentru 2025 sunt pentru vehicule care corespund clasei 3 de poluare, ci operatorii de transport își optimizează vehiculele comandate în funcție de traseele pe care estimează că le vor folosi.”
Ca în fiecare din ultimii ani, camioanele livrate în 2024 au fost finanțate în principal prin leasing financiar și credit extern. Tendința la nivel european de reducere a dobânzii a adus și în România condiții mai bune de finanțare pentru clienții transportatori din a doua parte a lui 2024.
„Ne așteptăm să continue tendința de scădere a dobânzilor, ceea ce ar putea face finanțarea mai
atractivă pentru clienții noștri.” Distribuitorul unic al mărcii MAN în România nu s-a confruntat cu cazuri semnificative de clienți care să întâmpine dificultăți în plata ratelor de leasing, deși prima parte a anului trecut s-a caracterizat prin volume mai reduse de transport, iar tarifele au scăzut continuu. Însă clienții români au gestionat bine situația, așteptând îmbunătățirea condițiilor de piață.