Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mic.Ro, o afacere creata pentru a fi vanduta

Profitand de ultimele zile calduroase de toamna, grupul Mercadia, condus de omul de afaceri Dinu Patriciu, a lansat cu surle si trambite noul concept de magazine mobile Mic.Ro, in cadrul unui eveniment conceput ca un amestec de street dance cu pasi de tango, dar si de saltimbanci cu instrumentisti mexicani. Conceptul Mic.Ro, nascut parca din ambitia de a demonstra ca o afacere bine gandita se poate dezvolta si in vremuri de criza, este destinat, dupa cum a declarat Patriciu, vanzarii. Dar asta numai dupa doi ani, cand cifra de afaceri a magazinelor va depasi „pragul psihologic” de doua miliarde de lei.
 

Orasele romanesti sufera de „o boala grea”, considera Dinu Patriciu, existand extrem de multi locuitori fara vreo posibilitate de a ajunge rapid la un punct comercial. Acestora le sunt destinate cu precadere magazinele de proximitate Mic.Ro, cele mobile vizandu-i in principal pe trecatorii din zonele intens circulate.
„Daca in aprilie nu exista niciun magazin Mic.Ro, astazi sunt 150 de astfel de spatii comerciale fixe, iar la sfarsitul anului viitor vor exista peste 1.000. Acestora li se vor adauga si cele 2.000 de magazine mobile care vor contribui, in special in mediul rural, la asigurarea unei comoditati a vietii de zi cu zi”, a precizat Patriciu.
 
Vanzari de 730 de euro/zi/magazin

Desi Romania se afla intr-o situatie economica in care, in retailul alimentar, vanzarile au scazut anul acesta cu 25%, grupul Mercadia a avut curajul sa investeasca circa 250 de milioane de euro intr-un concept care deja se dovedeste viabil, cu vanzari in continua crestere. „Daca in primele zile se vindeau in fiecare magazin marfuri de circa 200 de euro/zi, in prezent s-au atins medii de 730 de euro/zi”, a precizat Patriciu. Si asta pentru ca, in opinia omului de afaceri, media preturilor din magazine, pe categorii de produse, este mai mica decat cea din supermarketuri sau din magazinele de cartier. In plus, exista sortimente care se adreseaza oricarui tip de buzunar, existand si varianta ieftina, dar si cea premium. „Nu sunt diferente intre marfuri, ci doar intre sortimente. Aceasta flexibilitate le permite magazinelor aprovizionarea cu marfuri la calitatea si la pretul solicitat de comunitatea locala”, a punctat Patriciu, completand: „nu poti vinde acelasi lucru in Berceni si pe Calea Victoriei”.
In paralel cu dezvoltarea retelei Mic.ro, Dinu Patriciu investeste in rebranduirea magazinelor miniMAX Discount, incluse de anul acesta in portofoliu sub numele de „Mac.ro”.
 
Numarul de intermediari, redus la minim
Reteaua de magazine detinuta de Patriciu are propria baza logistica, iar aprovizionarea se face direct de la producatori. „Prin acest concept de magazin am vrut sa scurtam lantul de intermediari”, a precizat Dinu Patriciu. In fiecare magazin fix Mic.Ro lucreaza cinci angajati (un sef de magazin si patru lucratori comerciali), cu un salariu mediu net de peste 250 de euro. „In acest moment sunt circa 1.000 de angajati doar in sistemul Mic.ro. Daca socotim si cele 40 de hipermarketuri, in care atingem vanzari de 1.200.000 de lei/zi, numarul total ajunge la circa 2.000. Preconizam ca intregul grup Mercadia va avea un total de 15.000 de angajati”, a punctat Dinu Patriciu.
In momentul de fata, grupul lucreaza cu 20 de asociati. „Nu sunt francize, ci parteneriate, caci investitia o facem noi”, a tinut sa precizeze Patriciu.
 
O idee nascuta pe o barca intr-o seara de vara
Conceptul magazinelor mobile se adreseaza cartierelor neirigate de retele comerciale, ca si zonelor rurale din jurul Bucurestiului, intr-o prima etapa, urmand extinderea in intreaga tara la 40 de magazine, deschise pana la sfarsitul anului. Exista deja multe Mic.Ro in zonele rurale, pe DN1, la Saftica, la Ciolpani, Tancabesti, Tiganesti, Corbeanca, Snagov sau Balotesti, ale caror vanzari merg foarte bine, dupa afirmatiile reprezentantilor Mic.Ro prezenti la eveniment.
„Ideea nascuta intr-o seara de vara pe o barca, dintr-o discutie cu fostii manageri ai Rompetrol, s-a transformat intr-o aventura care a ajuns sa ne pasioneze. Ceea ce s-a intamplat pana acum cu reteaua Mic.ro ne-a depasit asteptarile. Estimam ca profitabilitatea sa apara mai tarziu. Ei bine, astazi am depasit punctul de break-even al intregii retele”, a declarat proprietarul Mic.ro, referindu-se si la punctele fixe si la cele mobile. La ora lansarii, erau deja functionale in Bucuresti 12 magazine mobile, instalate pe utilitarele Fiat Ducato. „Desi deocamdata sunt deschise doar cateva magazine mobile, acestea se constituie deja intr-o amenintare pentru competitie, unii chiar incercand sa blocheze accesul clientilor la ele”, a precizat Patriciu.
Toate amplasamentele de micro-mobile detin autorizatii, desi, in opinia lui Patriciu, „activitatea administrativa de aprobare a amplasamentelor este extrem de laborioasa din cauza birocratiei colosale”. Magazinele mobile vor fi deschise zilnic, in aceeasi locatie, de la ora 7 la 23, cand vor pleca pentru propria aprovizionare.
 
Autoitalia, primul beneficiar al conceptului Mic.Ro
Mic.Ro are in plan achizitionarea a 2.000 de micro-mobile, printr-o investitie de peste 100 de milioane de euro. Primele 1.000 de astfel de vehicule vor fi autoutilitare Fiat, livrate intr-un an si jumatate de grupul Autoitalia. Despre celelalte 1.000 de vehicule, Patriciu a declarat ca vor mai exista si alti furnizori cu care in prezent se afla in discutii. „In acest moment, doar Autoitalia a incheiat contract cu Mic.Ro pentru o livrare de astfel de masini”, a precizat Heinrich Stein, vicepresedintele executiv al grupului Autoitalia, prezent la eveniment.
Cunoscandu-se faptul ca Fiat este un producator cu o gama foarte larga de caroserii posibile, dar si ca in ultimii sapte ani, la categoria vehicule utilitare, Fiat a fost lider de piata in Romania, Mic.Ro a solicitat grupului Autoitalia realizarea unor micro-mobile. „Am inceput imediat sa cream cea mai potrivita solutie pentru cerintele Mic.Ro, si doua luni mai tarziu aveam un prototip. Apoi, cei de la Mic.Ro si-au exprimat propriile cerinte privind unele schimbari si modificari si am produs un alt prototip. Abia la circa doua luni de la aparitia celui de-al doilea prototip am semnat contractul cu Mic.Ro”, a precizat Heinrich Stein, care, in acelasi timp, este de parere ca in acest parteneriat profitul Autoitalia nu va fi extrem de mare, din pricina comenzii foarte mari, dar si a dorintei grupului de a avea o relatie de parteneriat pe termen lung cu Mic.Ro. „Luand in considerare faptul ca piata din Romania a scazut dramatic, impactul unei flote de 1.000 de vehicule este foarte mare pentru orice furnizor. Oricum, previzionam ca in 2010 in Romania se vor vinde doar 4.000 de vehicule utilitare. Insa anul viitor, daca piata se va stabiliza, si vom vinde 1.000 de masini, obtinem o cota de piata de circa 15-25%”, a mai spus Stein.
Autoitalia a vandut anul trecut 6.000 de vehicule utilitare, insa anul acesta se preconizeaza un volum de vanzare mult mai mic, de circa 2.000 de unitati, din cauza scaderii pietei cu 75%. „In aceste conditii, comanda venita de la Mic.Ro ne va ajuta foarte mult, mai ales ca nu suntem siguri ca anul viitor va fi mai bun”, a mai spus Stein.
 
Masinile se amortizeaza in maximum un an
O astfel de masina-magazin, al carei pret depaseste 50.000 de euro, dupa cum a declarat reprezentantul Autoitalia, nu este tocmai ieftina.
„Insa nu este important pretul, ci in cat timp se amortizeaza, iar Fiat-urile se vor amortiza deja intr-o perioada cuprinsa intre 6 si 12 luni”, a precizat Dinu Patriciu.
Colaborarea presupune livrarea celor 1.000 de vehicule, la un flux de circa 60 de masini pe luna, de la intrarea in productie de serie. Caroseria micro-mobilelor este realizata de o companie specializata, Sperotto, din nordul Italiei. „Am ales aceasta companie cunoscand faptul ca are peste 60 de ani de experienta in acest domeniu. In plus, ne-am dorit sa livram un produs perfect, care sa fie fiabil cel putin 10 ani”, a mai spus Stein.
Vehiculul este echipat cu generator propriu, care utilizeaza motorul masinii atat pentru iluminare, cat si pentru incalzire. „Un generator separat ar fi fost cu siguranta Euro 0, in vreme ce generatorul utilizat pe masina este Euro 5, deci emisiile de noxe sunt foarte scazute si fara miros, ceea ce permite amplasarea masinii in orice loc, fara a-i deranja pe cei din jur. In plus, este si silentios”, a punctat vicepresedintele grupului Autoitalia.
Reteaua de dealeri Autoitalia se va ocupa atat de service, cat si de furnizarea pieselor de schimb. „La semnarea contractului cu Mic.Ro am garantat ca masinile vor fi pe strada minimum 340 de zile pe an”, a punctat Stein. „Astfel am oferit companiei Mercadia un pachet complet de mobilitate”, a mai spus acesta.

Articole similare

Ad
Ad