Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Michelin Uptis, anvelopele fără aer la test pe șosea

Prezentate în 2019 și rămase până acum la nivel de „anvelope concept”, anvelopele Michelin Uptis (unde acronimul înseamnă Unique Punctureproof Tire System), fără aer și rezistente la perforații, sunt puse la încercare în Orientul Îndepărtat. De fapt, până la sfârșitul anului 2023, aproximativ 50 de furgonete DHL Express echipate cu Uptis vor începe să circule în Singapore pentru a face livrări de ultimă oră.

Programul-pilot a început deja, primele comenzi fiind lansate pe 10 ianuarie. Datorită parteneriatului dintre DHL și Michelin, prototipul Michelin a fost comercializat și testat în condiții reale cu 1 an înainte de termen.

După cum am menționat, Michelin Uptis este un ansamblu roată/pneu fără aer, rezistent la înțepături, conceput pentru autoturisme și camionete ușoare. Aerul a fost înlocuit cu o configurație inovatoare care susține vehiculul și oferă rezistență roții. Avantajele sunt evidente: confort și siguranță sporită la condus; limitarea numărului de anvelope înlocuite din cauza înțepăturilor; reducerea timpului de nefuncționare; reducerea utilizării de materii prime, care altfel ar trebui să fie folosite pentru fabricarea anvelopelor de rezervă.

Tehnologia Airless, ca parte a planului Michelin pentru o anvelopă complet sustenabilă până în 2050, ar putea, potrivit companiei franceze, să prevină casarea prematură a aproximativ 200 de milioane de anvelope pe an la nivel mondial sau 2 milioane de tone de material, o economie echivalentă cu greutatea a 200 de Turnuri Eiffel. În prezent, 20% dintre anvelope sunt casate prematur din cauza înțepăturilor și exploziilor (12%) sau a uzurii neregulate cauzate de presiunea scăzută a anvelopelor (8%).

„Pe măsură ce problemele de presiune a anvelopelor și înțepăturile sunt eliminate, cu Uptis, DHL va putea optimiza productivitatea flotei sale și va asigura continuitatea activității”, a comentat Christopher Ong, director general al DHL Express Singapore. „Prin reducerea frecvenței de înlocuire a anvelopelor, vom reduce deșeurile. Pentru a stimula eforturile de sustenabilitate, am transformat, de asemenea, 80 de vehicule din flota noastră de la sol în furgonete electrice. Ne propunem să ne ecologizăm operațiunile de last mile, cu scopul de a atinge zero emisii nete de carbon în întreaga rețea DHL la nivel global.”

„Michelin UPTIS este rezultatul a aproximativ 50 de brevete legate de structura anvelopelor și de materiale de înaltă tehnologie”, a explicat Bruno De Feraudy, director al activităților OEM pentru Grupul Michelin, ceea ce demonstrează capacitatea de inovare a Michelin în favoarea unei mobilități mai sigure și mai bune pentru mediu.

Articole similare

Ad