Un tren cu 48 de containere de 40 ft în regim de grupaj a plecat din China prin Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică (TITR) cu destinația Finlanda. Noua rută va avea un timp de tranzit de 20 de zile și parcurge un traseu de 9.000 de km prin Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, România, Finlanda. Proiectul pilot este organizat în parteneriat de „KTZ Express“ JSC, subsidiară a Kazahstan Railways, și operatorul finlandez „Nurminen Logistics Services OY“.
Noul serviciu a plecat din Tuanjiecun (provincia Chunqing) în data de 10 mai cu destinația Kouvola, Finlanda. Ruta pe care o urmează este cea Trans-Caspică, iar traseul are o lungime 9.000 de km. Cei doi organizatori, respectiv KTZ Express JSC și Nurminen Logistics, spun că traseul multimodal complex, cu trecere prin APM Terminals Poti (Georgia), iar de acolo prin serviciul de feeder direct către portul Constanța, și ca va avea un timp de tranzit de 20 de zile.
Participanții la proiect notează că acest nou serviciu pe ruta Trans-caspică va crește volumul de trafic de-a lungul rutei China – Finlanda – China în tranzit prin teritoriul Kazahstanului. Anterior, administrațiile feroviare ale celor două țări au semnat un Memorandum de Cooperare, în baza căruia părțile au convenit asupra dezvoltării transportului de containere bilateral.
Pe fondul sancțiunilor împotriva Rusiei, expeditorii încep să testeze alternative la rutele de transport feroviar de marfă China-Europa, în mare parte prin transport intermodal ce vizează regiunile Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, România și Turcia, prin Marea Caspică și Marea Neagră. Primul tren prin Middle Corridor a fost lansat de China în data de 13 aprilie, cu plecare din portul internațional Xi’an, capitala provinciei Shaanxi. Încărcat cu bunuri precum aparate sportive, haine și lenjerie de pat, trenul trece prin Kazahstan, Azerbaidjan, România, Ungaria, Slovacia și Cehia, iar în final va ajunge la Mannheim în Germania, parcurgând o distanță totală de 11.300 km.
Foto: railjournal.com