Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Misiune (im)posibila pentru Continental

In martie, Continental a participat la un proiect spectaculos ce presupunea mutarea unei incarcaturi de peste 15.000 tone folosind echipamente Kamag si transportoare cu autopropulsie Scheuerle. Nivelul de precizie necesar era de doar 2 mm.
Pentru acest proiect, Continental Industrial Tyres a realizat un tip de anvelope industriale special dezvoltate pentru a face fata unei asemenea provocari si a si furnizat toate pneurile.

Aker Stord, cel mai mare din Norvegia, unde se construiesc si se monteaza cele mai mari platforme petroliere din lume.
 

Specialistii companiilor de transport implicate au avut de indeplinit o sarcina foarte solicitanta: o statie de separare a petrolului de apa trebuia mutata de la unitatea de productie pe un ponton. Statia, formata din trei sectiuni, avea niste dimensiuni exceptionale, numai sectiunea de mijloc avand 12.750 t.
Pentru a aduce la indeplinire o asemenea sarcina s-au folosit anvelope Continental IC 40, 355/65-15.
Aceasta anvelopa industriala isi dovedise deja performantele chiar si in conditii foarte dure, iar in cazul de fata fiecare a avut de suportat o sarcina de 10 t.
Acest proiect imens a fost realizat de o companie belgiana specializata pe astfel de transporturi, Sarens, care initial planuise sa foloseasca un ansamblu de transportoare modulare cu 356 de axe si 16 autotractoare speciale Kamag, insa nu ar fi fost indeajuns.
De aceea, s-a apelat si la o alta companie de transport, Mammoet, de la care s-au inchiriat inca sase ansambluri de transport de mare putere cu semiremorci agabaritice Scheuerle, cu 184 de axe in total, unele autopropulsate, pentru a indeplini acest proiect ambitios. Transportoarele au fost cuplate electronic si au fost puse in miscare prin telecomanda.
Folosind toate sursele de putere disponibile, tot prin telecomanda, incarcatura a fost ridicata la inaltimea de transport. Momentul in care aceasta a inceput sa se miste le-a taiat respiratia tuturor celor implicati: incarcatura avea sa fie mutata din santierul naval folosind 9.400 CP.
Toate cele 2.160 de roti au virat la 90o in acelasi timp si, dupa ce au fost parcursi 40 m in diagonala, prima etapa a proiectului s-a incheiat.
Urmatoarea provocare era ajungerea la ponton, destinatia finala. Inca o data, toate rotile trebuiau sa vireze concomitent. Dupa parcurgerea a inca 120 m, obiectivul a fost indeplinit.
Cu o precizie extraordinara, cele trei parti ale statiei au fost aliniate.
Cel mai fascinant aspect al acestui proiect a fost precizia cu care s-a derulat.
Transportoarele Scheuerle si Kamag sunt recunoscute la nivel mondial datorita calitatii si tehnologiei de prima clasa pe care le-au dovedit.
Rezistenta in operatiunile de zi cu zi, capacitatea mare de incarcare si durata de folosire indelungata fac din aceste vehicule un element foarte important in operatiunile logistice din zilele noastre. Aceste nume au influentat in mod semnificativ istoria tehnologiei necesare pentru transporturile agabaritice.

Articole similare