Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Motorina din nordul Spaniei, singura mai ieftina decat in Romania

Deoarece piata carburantilor este foarte „miscatoare“, reprezentantii Dianthus se informeaza zilnic unde sunt cele mai bune preturi si, pe baza datelor de la furnizorul de carduri si de la ceilalti furnizori, se intocmeste un tabel care permite si urmarirea evolutiei in timp a acestora. De exemplu, la final de martie se remarca o crestere foarte mare fata de inceputul de an.
 

Compania are toate cardurile de la Shell, astfel ca achizitiile de carburant din strainatate se fac din reteaua acestui furnizor, o exceptie fiind Spania, unde are contract cu un furnizor local, cu preturi mai bune.
Motorina din nordul Spaniei este mai ieftina si decat cea din Romania, arata Adrian Dinoiu, dar acolo recuperarea accizei se face mai greu, deoarece pentru asta operatorul de transport apeleaza la o firma specializata care nu-i ofera si finantare, deci ii da banii abia cand ii primeste de la statul spaniol. Al doilea in ordinea celor mai avantajoase preturi este cel negociat in Romania.
Si Adest Com alimenteaza din strainatate mai ales din Spania (unde pretul este mai mic decat in Romania), Austria si Ungaria (unde, la fel, pretul este foarte bun, ca si calitatea). Pentru recuperarea accizelor si a TVA firma apeleaza la SmartDiesel, iar din Romania nici macar nu a depus cerere pentru recuperarea accizei, din cauza procedurilor prea greoaie.
Aigle Group cumpara circa 60.000 l de motorina/luna, din care 31% din Romania si restul din Comunitate (acum cativa ani era invers, 65% din cantitate provenind din tara si restul din strainatate), mai ales din Franta, Luxemburg (de fiecare data cand camioanele ajung acolo), Germania si Austria (numai strictul necesar), Italia (doar in cazuri extreme) – niciodata din Elvetia. TVA se recupereaza usor, apreciaza Vasile Robciuc, se deduce din urmatoarea factura de combustibil, iar accizele, dupa 1-1,5 ani din strainatate si mai greu din Romania.
RFD Spedition are mai ales curse internationale scurte, spre Cehia sau Croatia, astfel ca numai 10% din motorina consumata este cumparata din strainatate – din Ungaria – atunci cand cantitatea din rezervor nu este suficienta pana in tara.
In cazul Roxiri, 20% din cantitatea totala folosita provine din Germania, Cehia sau Slovacia, deoarece firma face transport intern si international spre Belgia, Olanda si Germania. La extern nu are preturi preferentiale, iar soferii alimenteaza unde este nevoie, dupa ce se verifica de la sediu statia respectiva si pretul.
Vio Trans Grup achizitioneaza peste 160.000 l de motorina/luna, din care circa 114.000 l vrac, 37.000 l de la Petrom si 12.000 l din strainatate, in reteaua Shell. „Dar tendinta este sa crestem cantitatea alimentata la pompa in strainatate“, declara Viorel Angelescu, „deoarece, asa cum arata datele de la departamentul de management al flotei, care cauta sa identifice in permanenta solutii de reducere a costurilor, pretul carburantului la pompa in unele tari este mai mic, de 0,72 euro/l cu plata la 15 zile, fata de 0,768 euro/l pretul motorinei vrac, cu plata in avans.“
Tarile unde ajung camioanele Vio Trans Grup si din care este mai avantajos sa alimentezi sunt Bulgaria, Ungaria si Austria. Si in Grecia pretul este mai mic decat in Romania, dar de acolo TVA se recupereaza foarte greu.

Articole similare