Daca pana acum cele mai multe firme controlate privind respectarea legii salariului minim din Germania au fost de dimensiuni mici si medii, luna aceasta cateva companii cu parcuri de peste 100 de camioane au primit solicitari de la autoritatile vamale germane de a trimite documentele doveditoare ca indeplinesc MiLoG pentru soferii care au efectuat operatiuni de incarcare/descarcare pe teritoriul Germaniei.
Ce este nou in solicitarea trimisa de Vama Germana este ca de data aceasta nu s-a mai facut referire stricta la un anumit sofer si o anumita cursa, ci s-au cerut documente justificative pentru toti soferii care lucreaza la aceste companii si care au efectuat curse cu incarcare/descarcare in Germania.
Iar perioada pentru care trebuie trimise documentele este de trei-patru luni, nu o cursa-doua.
Aceasta abordare este similara unui adevarat „control de fond” al activitatii acestor firme pe teritoriul Germaniei, termenul scurt pentru pregatirea documentelor dand peste cap activitatea transportatorilor romani.
Un astfel de control extensiv aproape ca blocheaza activitatea firmelor de transport cu un parc mare de masini, cu atat cu cat se refera la activitatea integrala a firmei pe Germania, cand s-ar fi putut merge, ca si pana acum, pe verificare punctuala, aleatorie, a unui sofer, doi, trei sau patru. Dar cand e vorba si de o suta de soferi si de o perioada de trei sau chiar patru luni, solicitarea pare mai degraba abuziva si ar trebui ca autoritatile romane sa ceara explicatii.