Neoplan Cityliner a fost desemnat Autocarul Anului 2022 de către juriul internațional de presă Bus and Coach of the Year, în urma testelor organizate în septembrie la Bled, în Slovenia. La aniversarea a 50 de ani de la lansarea modelului, Cityliner reușește, așadar, să impresioneze în continuare, prin calitate, inovație și stil.
Neoplan Cityliner C a revoluționat industria turistică și a impresionat, încă de la început, prin designul spectaculos. De-a lungul timpului modelul s-a reinventat, iar acum, la 50 de ani de la lansare, a primit un cadou binemeritat: distincția „Coach of the Year 2022”.
Autocarul Cityliner C înscris în competiție în 2021 este în proporție de 60% nou și a concurat alături de Setra 511 HD, VDL FDD2 și Volvo 9700 DD. Testele au fost desfășurate în frumoasa stațiune Bled, din Slovenia. Pe perioada a 4 zile, autocarele au fost supuse unor teste complexe de conducere, care au constat din sesiuni de accelerare, frânare, măsurarea zgomotului la interior și teste de conducere pe autostradă, în trafic urban și național, pe drumuri cu topografii diferite.
Designul exterior al Cityliner C are la bază linii continue și dinamice, iar odată cu înlocuirea oglinzilor retrovizoare cu camere, în 2018, coeficientul de aerodinamică a fost redus la 0,31.
Trenul de rulare a fost optimizat, prin echiparea – în premieră – cu transmisia ZF EcoLife 2, cu retarder integrat și convertor de cuplu, în tandem cu motor MAN Euro 6E, de 510 CP și un cuplu motor maxim de 2.300 Nm. Cutia de viteze este foarte bine sincronizată cu propulsorul, iar schimbarea treptelor de viteză este aproape insesizabilă, ceea ce sporește confortul la rulare pentru șofer și pasageri deopotrivă. În același timp, suspensia față independentă MAN CDS (Comfort Drive) face ca manevrarea să fie facilă și rularea lină. Sistemul Cruise-Control Adaptiv ușurează mult sarcina șoferului nu doar pe autostradă, ci și în trafic interurban lejer. Nu lipsesc sistemele ABS, ASR, MAN BrakeMatic, ESP, atenționare la încălcarea benzilor de circulație și monitorizarea presiunii din pneuri.
MAN a fost primul producător care a introdus camere de filmat și monitoare în locul oglinzilor retrovizoare. Acum, Cityliner a venit și cu o soluție pentru acoperitea punctului „mort” din dreapta față, pentru care a instalat o oglindă suplimentară la interior, după modelul de la camioane.
Ediție aniversară Platinum
O ediție specială Cityliner Platin a marcat aniversarea celor 50 de ani ai modelului. Vehiculul, de 13 m lungime și 3 axe, a fost echipat cu 42 de scaune PremiumLine First, cu tetiere reglabile pe înălțime, care sporesc confortul și au o greutate redusă, pentru a optimiza sarcina utilă la bord.
Interiorul este organizat armonios, în nuanțe de albastru, bej și negru. Toate scaunele beneficiază de porturi USB, iar două monitoare de 19 inch sunt conectate la sistemul MultiMedia Coach (MMC). În zona centrală a salonului a fost amenajată o bucătărie, cu frigider și cuptor cu microunde încorporate. Separat, un frigider de 61 l este montat în dreptul scaunului ghidului. Autocarul dispune de toaletă spațioasă și de cușetă pentru șofer; spațiul de depozitare în cale este de 10,3 m3, la care se adaugă alți 2 m3 la interior, deasupra scaunelor.
Toate echipările opționale costă nu mai puțin de 35.000 de euro, care se adaugă peste prețul de bază al modelului, de 365.000 de euro. Chiar și așa, raportul calitate preț este foarte bun.
Din păcate, din cauza pandemiei, ceremonia de premiere pentru Cityliner a avut loc într-un format hibrid, online. În ciuda lipsei atmosferei grandioase, care ar fi putut exista în cadrul unei expoziții internaționale de profil, echipa MAN a primit premiul cu foarte mult entuziasm de la președintele juriului Bus and Coach of the Year, Tom Terjesen, într-un eveniment transmis online în toată Europa, la jumătatea lunii trecute.