Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nestlé, PepsiCo si STEF, pooling pentru produse fresh

PepsiCo si Nestlé au anuntat colaborarea pe orizontala (pooling) pentru distributia produselor cu temperatura controlata in Belgia si Luxembourg. Proiectul a debutat in al doilea trimestru al lui 2012, dar a fost facut public abia dupa primul an de operare.
Pepsico si Nestlé si-au transferat produsele cu temperatura controlata intr-un centru de distributie cu utilizatori multipli, de langa Bruxelles, si au ales compania franceza STEF ca furnizor de solutii logistice pentru a crea sinergii de depozitare si distributie.

 

In locul modelului traditional de grupaj, transportatorii si STEF utilizeaza un sistem de tarifare comun care asigura transparenta volumelor. Tri-Vizor, cu sustinerea BABM (Belgian Association of Brand Manufacturers), a ajutat partenerii sa stabileasca o „comunitate“ si sa actioneze pe baza de incredere. Parteneriatul este unul deschis, fiind asteptate si alte companii sa li se alature pentru a creste beneficiile sinergiei.

De la debutul crizei, aproape toate companiile au intampinat dificultati in absorbirea costurilor mai mari si au inceput sa analizeze intern modalitati de reducere a acestora. Misiunea BABM este sa cladeasca, pe cat posibil, un climat optim pentru brandurile premium, pentru a oferi consumatorilor produse de calitate si inovatie constanta si o competitie corecta pentru furnizori. Pentru a veni in ajutorul industriei, BABM a creat un grup de lucru in supply chain si un subgrup numit fresh&chilled. Sub umbrela BABM, subgrupul fresh&chilled a solicitat ajutorul unui consilier pentru a identifica anumite sinergii ce pot fi aplicate pentru reducerea costurilor.
Tri-Vizor este o companie mica, cu experienta in cercetare de piata si analiza, un mediator al colaborarilor orizontale. „Nestlé si PepsiCo au luat legatura cu noi pentru a analiza posibilitatile de colaborare, cat de legala este procedura si cum ne putem asigura ca sinergiile au potential de reducere a costurilor“, a explicat Sven Verstrepen, reprezentantul Tri-Vizor.
Pentru implementare, proiectul a fost divizat in mai multe subcategorii. „Am inceput prin colectarea datelor de distributie pentru companii din lantul de distributie, am analizat reteaua ca sa vedem care sunt procedurile si procesele care se suprapun. In a doua faza, am trecut la o simulare a proceselor, iar aceasta a rezultat intr-o licitatie comuna“, a mai spus Sven Verstrepen.
Prin licitatie a fost stabilit STEF ca furnizor de servicii pentru distributia de produse congelate. „Si la ora actuala procesul este in evolutie, inca, pentru ca sunt foarte multe procese diferite de analizat si trebuie sa standardizam toate informatiile pentru rezultate optime, mai ales ca trebuie sa se faca o analiza a economiilor la nivel individual, de companie.“
Primele companii care au intrat in acest proiect de colaborare orizontala au fost Nestlé si PepsiCo. Nestlé este unul dintre liderii pietei pe segmentul sau, cu o cifra de afaceri de peste …

Articole similare

Ad