Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Nici cresterea cu 4-4,5% a salariilor soferilor francezi nu pare acceptabila

FNTR considera ca revendicarile soferilor francezi nu au nicio legatura cu realitatea economica din transporturi si ca, de altfel, in prezent in niciun domeniu de activitate nu se pot acorda cresteri salariale de 5-10%. Iar faptul ca sindicatele, in cursul negocierilor, si-au diminuat pretentiile si au solicitat un salariu minim de 9,42 euro/ora pentru soferii profesionisti mai putin calificati, in loc de 10 euro/ora, cat au cerut initial, adica o crestere de 4-4,5%, in loc de 5%, este considerat de Nicolas Paulissen, reprezentantul FNTR, drept neserios. „Noi propunem 1-2% si mai oferim noi masuri de protectie sociala si alte solutii pentru cresterea atractivitatii acestei meserii.
 

In plus, trebuie tinut cont de faptul ca soferii profesionisti sunt platiti acum in functie de salariul minim din acest domeniu, iar sindicatele si asociatile profesionale negociaza care sa fie acest salariu minim, dar la nivel de firme unele pot decide sa acorde si cresteri salariale de 5%.“
Printre argumentele aduse de sindicate se numara acela ca s-a ieftinit carburantul si ca guvernul francez a propus la finalul anului trecut Pactul de Responsabilitate, menit sa sprijine societatile comerciale, dar reprezentantul FNTR considera ca acestea nu stau in picioare, deoarece, daca se scumpeste carburantul, nu scad salariile soferilor, iar in ceea ce priveste masurile luate de guvern, ele isi propun cresterea competitivitatii firmelor franceze, astfel incat acestea sa poata investi si crea noi locuri de munca, nu neaparat sa mareasca salariile.
Pentru ca, asa cum subliniaza cu fiecare ocazie Nicolas Paulissen, firmele franceze de transport sufera in prezent de un mare deficit de competitivitate. „Este o activitate mobila si de aceea suntem concurati de straini chiar la noi acasa, in cadrul operatiunilor de cabotaj permise la finalul unei curse de transport international. Iar impotriva acestui deficit de competitivitate chiar trebuie sa luam masuri. Nu e doar o problema a Frantei, ci si a altor state europene, deoarece Europa este mai degraba liberalizata decat armonizata, si ce solicitam noi este norme sociale comune, pentru a rezolva aceste probleme de competitivitate.“
FNTR comunica pe 16 martie ca la acel moment nu mai erau in curs negocieri cu sindicatele si ca nu se putea vorbi de o greva, ci doar de o „agitatie sindicala“ care viza anumite zone din Franta.

Articole similare

Ad