Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Nimic nou de la Consiliul Ministrilor de Transport in legatura cu Pachetul Mobilitate

Consiliului UE Transport, Telecomunicatii, Energie (TTE), reunit pe 7 iunie la Luxemburg sub presedintia bulgara a Consiliului Uniunii Europene, a avut pe agenda sa adopte patru abordari generale cu privire la propunerea de regulament privind protectia concurentei in domeniul transportului aerian (avand ca scop asigurarea unei concurente loiale intre transportatorii aerieni din UE si cei straini care isi desfasoara activitatea in UE), un proiect de directiva privind instalatiile portuare de preluare pentru descarcarea deseurilor provenite de la nave, proiectele de directive privind taxarea rutiera electronica si schimbul de informatii (care includ un temei juridic pentru accesul reciproc la datele nationale privind inmatricularea vehiculelor, pentru a facilita urmarirea proprietarilor de vehicule straine ce nu platesc taxe rutiere; obiectivul este ca utilizatorii drumurilor sa poata calatori in intreaga UE platindu-si taxele rutiere electronice cu un singur dispozitiv de bord, un sigur contact si o singura factura) si utilizarea vehiculelor inchiriate.
 

Ministrii au mai luat act de progresele inregistrate cu privire la propunerile referitoare la accesul la piata si la aspecte sociale din sectorul transportului rutier in cadrul primului pachet privind mobilitatea si cu privire la doua proiecte de directiva in cadrul celui de-al doilea pachet privind mobilitatea, care au scopul de a promova transportul combinat si vehiculele de transport rutier curate.
Ministrul roman al Transporturilor, Lucian Sova, a participat la reuniunea Consiliului UE, si a aratat, referitor la piata transportului rutier de marfuri, ca „dorim o aplicare cat mai uniforma a regulilor in statele membre; aceasta reprezinta o preconditie a intaririi pietei interne. Nu dorim fragmentarea pietei si nici introducerea unor restrictii artificiale de acces.”

Articole similare

Ad