Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi generații de produse, pentru un plus de eficiență în operare

Continental a lansat luna trecută, pe circuitul Monteblanco de lângă Sevilla, noile sale generații de anvelope premium Conti Hybrid Generation 5 pentru camioane și VanContact Ultra pentru vanuri, și a prezentat și senzorii ContiConnect 2.0, care colectează informații suplimentare despre pneuri și îmbunătățesc astfel eficiența în operare. Tot cu această ocazie, specialiștii companiei au subliniat faptul că anvelopele reprezintă la prima vedere doar circa 2% din costurile totale de operare ale unui camion, dar ele au impact asupra consumului, întreținerii și reparațiilor, adică asupra a 53% din cheltuielile totale, deci sunt, alături de serviciile care le însoțesc, un element cheie, mai ales în aceste vremuri dificile.

De aceea reducerea costurilor totale de exploatare a fost unul dintre obiectivele avute în vedere în dezvoltarea noilor anvelope. Pentru aceasta se folosesc toate produsele și serviciile existente – anvelope, service de roți, digitalizare, analiza datelor și process mapping, dar se începe cu domeniul de bază al Continental, producția de anvelope. Pentru ca ele să-și atingă potențialul legat de durata de viață și să ajungă la echilibrul optim între economie, ecologie și siguranță, este nevoie de soluția LifeCycle, de gestionarea bună a carcaselor și de un nivel ridicat de transparență în ceea ce privește utilizarea lor, prin intermediul soluțiilor digitale.

Conti Hybrid Gen5 pentru camioane au durată de viață cu până la 20% mai mare

Conti Hybrid Generation 5 pentru camioane este disponibilă cu modelele Conti Hybrid HS5 pentru axa de direcție (deocamdată cu dimensiunile 315/70 R 22.5 și 385/55 R 22.5) și Conti Hybrid HD5 315/70 R 22.5 pentru axa motoare. Iar modelul pentru semiremorci va fi lansat ulterior, deoarece recent a apărut pe piață Gen3+ pentru semiremorci, având simbolul 3PMSF.

Noile pneuri pot fi conectate la soluții digitale, cum ar fi ContiConnect, cu senzor de anvelope preinstalat.

Generația anterioară de la Continental este Gen3, iar Gen4 nu există din motive culturale: în China numărul 4 este considerat nenorocos, deci s-a sărit peste el, chiar dacă noua generație nu va fi vândută și în China. De altfel, este o regulă care se aplică pentru toate segmentele de produse ale Continental Tires: niciodată nu se lansează o generație care include cifra 4.

Conti Hybrid Generation 5 promite un kilometraj ridicat (cu până la 20% mai mare decât al generației anterioare, în funcție de dimensiune), durabilitate și robustețe în utilizare mixtă pe drumuri regionale și autostrăzi și tracțiune și rezistență la rulare optimizate, datorită designului benzii de rulare, noilor compuși de cauciuc și construcției carcasei. Noile produse sunt concepute pentru cerințele complexe ale transportatorilor care merg pe drumuri regionale și pe autostradă, unde accelerarea, frânarea și virajele sunt numeroase, ca și tipurile de suprafață de drum. Iar reprezentanții Continental promit că aceste performanțe se mențin pe toată durata de viață.

Compușii de cauciuc utilizați pentru Conti Hybrid Generation 5 au fost dezvoltați pentru a satisface cerințele exigente din transportului regional, iar benzile de rulare, cu construcția lor în două straturi (înveliș și bază), și compușii inovatori permit un kilometraj ridicat și o robustețe mare, dar optimizează și rezistența la rulare, cu impact pozitiv asupra consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Ambele variante, HS5 și HD5, oferă performanțe de top în toate condițiile meteorologice – chiar și când, spre finalul vieții, adâncimea profilului este mai mică – datorită benzii de rulare robuste, cu striații noi, cu matrice 3D pe întreaga lățime.

Carcasa de pe HS5 315/70 R22.5 conferă stabilitate suplimentară, uzură uniformă și posibilitate de reșapare, deoarece un cord lung de oțel trece peste ea în direcția de deplasare și optimizează distribuția presiunii pe suprafața de contact – aspect benefic deoarece pot exista diferite condiții de încărcare – dar reduce și tensiunea asupra marginilor carcasei, pentru o durată mai mare de viață și posibilitate de reșapare fie la rece (ContiTread™), fie la cald (ContiRe™). Reșaparea permite reutilizarea a circa 70% din anvelopa originală, economisind astfel materie primă, apă și energie, și rezultă anvelope cu 30-40% mai ieftine decât cele noi, dar la fel de sigure și de durabile.

În plus, structura nouă a benzii de rulare protejează eficient carcasa împotriva deteriorărilor cauzate de pietre, în cazul anvelopelor de pe axa motoare, deoarece canelurile centrale cu cavități ce cresc în a doua jumătate a vieții anvelopei și ejectoarele speciale împiedică intrarea pietrelor în anvelopă.

Pregătiți pentru creșterea numărului de vehicule electrice

ContiHybrid reprezintă o soluție și pentru vehiculele cu sisteme alternative de propulsie, deoarece, în cazul acestora, cuplurile înalte cresc uzura materialelor. Or, noile anvelope Continental sunt robuste, iar rezistența lor redusă la rulare le face să aibă efect pozitiv asupra consumului de energie, dacă sunt folosite atât pe vehicule convenționale, cât și pe vehicule cu sisteme alternative de propulsie.

În Europa se estimează că până în 2030 vor fi pe șosele 30 de milioane de vehicule electrice, aceste dezvoltări fiind mai avansate pentru autoturisme, vanuri și autobuze decât pentru camioane. Dezvoltarea rapidă a mobilității electrice a dus la creșterea cererii de anvelope care să facă față acestor mașini și să aibă profil diferit. În primul rând, anvelopele pentru vehicule comerciale electrice nu diferă încă fundamental de cele pentru vehicule comerciale cu motoare diesel sau pe benzină, dar unii parametri se schimbă: capacitatea de încărcare (vehiculele electrice sunt mai grele decât cele tradiționale din cauza bateriilor), rezistența la rulare și rezistența la uzură (vehiculele electrice accelerează mai rapid decât cele convenționale, deci șoferul poate avea mai ușor cuplu maxim și forțele exercitate asupra anvelopelor sunt mai mari). Plus impactul recuperării energiei la frânare.

Până acum anvelopele de autobuz Conti Urban au un index mai mare de încărcare, special pentru autobuze electrice operate în zone urbane, capacitatea anvelopei fiind adaptată la greutatea mai mare a autobuzelor electrice: HA3 315/60 R22.5 poate transporta până la 8 t/axă.

Continental colaborează strâns cu VDL Bus & Coach (care oferă autobuze electrice din 2013) de la finalul lui 2020 pentru a dezvolta prototipul inițial al anvelopelor pentru autobuze electrice.

Mai există un parteneriat cu firma elvețiană Designwerk, care produce camionul electric Futuricum, care în 2021, echipat cu anvelopele Continental EfficientPro, a stabilit un nou record mondial de distanță la Contidrom: 1.099 km cu o singură încărcare a bateriei.

Iar transportatorul austriac Stiegl folosește un camion electric de la MAN, din 2018, și de atunci anvelopele Conti Hybrid HS3 și HD3 au parcurs mai mult de 23.000 km. Camionul lucrează opt ore pe zi în centrul Salzburgului și pe o rază de 50 km în jurul orașului, iar managerul firmei este de părere că pneurile se comportă foarte bine în toate situațiile de drum.

VanContact A/S Ultra răspunde celor mai noi tendințe din transportul cu vanuri

Alături de noile anvelope pentru camioane Conti Hybrid Generation 5, Continental a lansat de curând și anvelopele pentru vanuri VanContact A/S Ultra, care se caracterizează prin kilometraj ridicat și design robust, dar și printr-o bună rezistență la rulare – deci un consum mai mic de combustibil și emisii reduse de CO2 – și o siguranță în trafic fără compromis. Noul model este disponibil cu patru dimensiuni, cu diametru de 15″, 16″ și 17″, și poate fi instalat pe vehicule utilizate frecvent pentru curierat și distribuție, cum ar fi Mercedes-Benz Sprinter, VW Crafter și Fiat Ducato, precum și pe vanuri medii cu capacități de încărcare de până la 1.450 kg. Cu alte cuvinte, este vorba despre anvelope care fac față atât noilor cerințe legate de mobilitatea electrică și de intensificarea livrărilor în interiorul orașelor, ca urmare a creșterii comerțului online, cât și curselor pe distanțe mai lungi ce includ și trasee în orașe, cu opriri și porniri dese. Iar interesul pe care Continental îl are pentru acest segment de utilitare se datorează creșterii vânzărilor de vanuri la nivel european, inclusiv datorită creșterii comerțului online, și preocupării tot mai mari din partea clienților pentru scăderea costurilor de exploatare.

Pentru noua gamă de anvelope destinate vanurilor, inginerii companiei au dezvoltat un nou compus de cauciuc, un nou profil și un nou perete lateral.

La compusul de cauciuc au fost adăugate noi materiale care reduc rezistența la rulare, iar polimerii săi asigură un kilometraj ridicat atât în utilizarea pe timp de vară, cât și în cea de iarnă, o rezistență mică la rulare și un nivel redus de zgomot.

„Capcanele de zăpadă” – niște bare mici din canelurile benzii de rulare – arată că anvelopele sunt concepute să fie la fel de performante și de sigure și iarna, oprind zăpada în caneluri, oferind o bună frecare cu zăpada de pe șosea, stabilizând profilul și contribuind la o manevrare precisă și la un kilometraj ridicat. Profilul inteligent 3D a fost dezvoltat pentru o aderență bună atunci când se merge pe zăpadă și pe drumuri umede, un design special stabilizând blocurile benzii de rulare și asigurând astfel distanțe scurte de frânare. Combinația dintre designul profilului și compusul nou din cauciuc permite găsirea unui echilibru bun între kilometrajul ce poate fi atins de aceste anvelope, rezistența la rulare și aderența pe carosabil umed.

În plus, deoarece autoutilitarele care merg prin orașe cu greu pot evita contactul anvelopelor cu bordurile, pentru a se asigura că peretele lateral este rezistent a fost aplicată în jurul lui o nervură care îl protejează de deteriorare, deci contribuie la creșterea robusteții anvelopei.

Inginerii Continental au mai dezvoltat un nou indicator, vizibil, care afișează adâncimea rămasă a benzii de rulare a anvelopei mult mai bine decât barele mici din caneluri. Patru grupuri de cifre distribuite pe circumferință pe blocurile benzii de rulare indică adâncimea rămasă: 5, 4 sau 3 mm. Iar pentru a preveni deteriorarea cauzată de pietre, în cele două caneluri exterioare sunt așezate două opritoare de pietre care asigură evacuarea rapidă a oricărui obiect ce pătrunde acolo.

Pe eticheta UE a VanContact Ultra se poate citi că anvelopa are clasificările B pentru rezistența la rulare, A pentru distanța de frânare pe carosabil umed și B pentru zgomotul la rulare.

Noii senzori ContiConnect 2.0 aduc un plus de date, deci și de eficiență

Continental propune o nouă generație de senzori pentru anvelope, ContiConnect 2.0, care se folosesc pentru a colecta informații suplimentare și a îmbunătăți eficiența în operarea pneurilor. Compania a implementat un dispozitiv care estimează kilometrajul pe care îl mai poate parcurge anvelopa, în plus față de faptul că indică presiunea și temperatura din pneuri, cum făcea și generația anterioară de senzori, și încărcarea pe roată, viteza roții, alunecarea și deteriorările structurale. Informația poate fi accesată și analizată în timp real, ceea ce duce la creșterea siguranței pe șosele, a eficienței și a disponibilității anvelopelor și la costuri mai mici.

Cu alte cuvinte, o anvelopă reală se transformă într-o imagine digitală, ceea ce permite creșterea transparenței referitoare la costuri. Senzorii transmit datele în cabina șoferului, la managerul de flotă și la platforma Continental 360, iar dacă se detectează o stare critică a anvelopei sistemul emite o alarmă prin intermediul portalului web, prin SMS sau email.

Toate datele disponibile despre anvelope și vehicul sunt analizate continuu în cloud, deci Big Data face posibilă aprecierea exactă a stării anvelopei, iar service-ul mașinii și al anvelopei se pot coordona, pentru a diminua perioada de imobilizare în atelier, a crește eficiența în exploatarea flotei și a scădea costurile totale de exploatare.

Primele vehicule ale căror anvelope sunt echipate cu a doua generație de senzori aparțin firmei Spedition Klotz, care în 2015 a fost, la fel, printre primele care au testat sistemul de monitorizare a presiunii ContiConnect, și care se declară încântată de planificarea mai bună a intervențiilor la anvelope, ce aduce nu numai costuri mai mici, ci și mai puțin stres în activitate operațională. Sistemul de măsurare a presiunii previne înțepările anvelopei și deci optimizarea duratei ei de viață, într-un context în care folosirea judicioasă a resurselor este foarte importantă.

Și G.Webb, un transportator englez de mărfuri vrac, folosește de mulți ani Continental Digital Solutions și declară că soluția ContiConnect i-a permis să fie mereu la curent cu starea anvelopelor și astfel să minimalizeze costurile prin faptul că defectele erau anunțate și camioanele puteau fi oprite în service înainte să rămână în pană sau din cauza unei defecțiuni a pneurilor sau chiar a unei explozii. Iar ContiConnect 2.0 oferă o și mai mare flexibilitate în operare, reprezentând un pas înainte spre întreținerea preventivă. Acum firma folosește pe toate vehiculele noi Continental iTires, anvelope care au un senzori integrați direct din fabrică, datorită cărora datele de la anvelope sunt înregistrate zilnic prin măsurătorile efectuate la întoarcerea în parcare, în cazul vehiculelor care merg pe distanțe mici, iar cele care fac curse lungi sunt conectate prin platforma ContiConnect. Managerul firmei apreciază că generația 2.0 este și mai clară, mai prietenoasă și mai ușor de interpretat decât predecesoarea sa.

ContiConnect este disponibil în versiune Standard, care oferă monitorizare automată a presiunii și temperaturii din anvelope, acces la date și avertizare prin portalul web și prin aplicația special concepută, dar și alerte și recomandări privind presiunea și temperatura, și Advanced, care propune în plus inspecția adâncimii profilului, integrarea datelor într-un sistem 3PL prin API și managementul adâncimii profilului și al kilometrajului pe care anvelopa îl mai poate parcurge.

În plus față de generația anterioară de senzori, cei noi beneficiază de conectivitate prin Bluetooth.

Când vine vorba de anvelope inteligente, Continental are în derulare un proiect pilot cu Share Now din Danemarca, în care monitorizează în timp real adâncimea profitului anvelopelor de pe vehicule electrice. Alături de expertul în măsurători Traffilog, informațiile de la senzorii anvelopelor și de la datele vehiculului sunt conectate cu un algoritm bazat pe cloud și sunt folosite pentru a personaliza întreținerea pneurilor mai precis decât de obicei, în loc de a le indica un program regulat de service.

Articole similare